Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:18Duktiga bröstsimmare verkar dock sparka mera rakt bak. Mera som en delfinkick.
Om man simmar upp bakom en crawlare som sparkar så blir man ju inte träffad i huvudet direkt. Man känner fötterna med händerna först.
Duktiga bröstsimmare verkar dock sparka mera rakt bak. Mera som en delfinkick.
Om man simmar upp bakom en crawlare som sparkar så blir man ju inte träffad i huvudet direkt. Man känner fötterna med händerna först.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 11:20I cykel finns det Wheel Suckers. Heter det Ass Suckers i triathlon?
I cykel finns det Wheel Suckers. Heter det Ass Suckers i triathlon?
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 12:24Simmade på en timme i min. Största problemet är att man kan få väl högt flytläge, dräkter med 1mm på armar och ben är bättre. Det är väl upp till var och en att ha uppsikt vilket frisimmare är dåliga på. Simmar man in i mig bakifrån får man nog skylla sig
Simmade på en timme i min. Största problemet är att man kan få väl högt flytläge, dräkter med 1mm på armar och ben är bättre. Det är väl upp till var och en att ha uppsikt vilket frisimmare är dåliga på. Simmar man in i mig bakifrån får man nog skylla sig
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 17:09Simmar man effektivt sprakar man ungefär lika snabbt bakåt som man rör sig framåt, man vill ju ha bra "grepp" om vattnet med fötterna.
Simmar man effektivt sprakar man ungefär lika snabbt bakåt som man rör sig framåt, man vill ju ha bra "grepp" om vattnet med fötterna.
Quote from Funbeat user on 12 August 2010, 21:26tack för all input. vi får se hur det blir, dålig frisim eller besvärligt bröstsim. Annars kan man ju alltid frysa utan våtdräkt..
tack för all input. vi får se hur det blir, dålig frisim eller besvärligt bröstsim. Annars kan man ju alltid frysa utan våtdräkt..