Quote from Lotta Lindström on 27 February 2008, 11:49Det kräver fortfarande ett "långt" lås för att nå fram till ramen.
Det kräver fortfarande ett "långt" lås för att nå fram till ramen.
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 11:57Tjinook:
Nej, det räcker inte fram till ett vanligt cykelställ. Som både Linus och Rasmus säkert (orkade inte läsa i detalj, men svaren denna fråga brukar alltid vara liknande och diskussionerna brukar sluta med att det enda säkra är att man tar med cykel
Tjinook:
Nej, det räcker inte fram till ett vanligt cykelställ. Som både Linus och Rasmus säkert (orkade inte läsa i detalj, men svaren denna fråga brukar alltid vara liknande och diskussionerna brukar sluta med att det enda säkra är att man tar med cykel
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 12:00Jo, en del cykel"ställ" är faktiskt omöjliga att backa in i. Har man en normal cykel med utanpåliggande växlar är bakaxeln+snabbfäste för brett för att komma in mellan bågarna. Förmodligen har man inte fattat på ingenjörskontoret, att cyklar inte ska låsa
Jo, en del cykel"ställ" är faktiskt omöjliga att backa in i. Har man en normal cykel med utanpåliggande växlar är bakaxeln+snabbfäste för brett för att komma in mellan bågarna. Förmodligen har man inte fattat på ingenjörskontoret, att cyklar inte ska låsa
Quote from Camilla Höög on 27 February 2008, 12:23Jag ställer oftast cykeln på tvären på baksidan av cykelstället för att kunna låsa fast, alternativt låser fast i lyktstolpe, stålstaket, skyltar. Var dock noga med att kolla att skylten inte går att lyfta upp 🙂
Jag ställer oftast cykeln på tvären på baksidan av cykelstället för att kunna låsa fast, alternativt låser fast i lyktstolpe, stålstaket, skyltar. Var dock noga med att kolla att skylten inte går att lyfta upp 🙂
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 12:41När jag blev av med min "pärla" fär 10 år sedan såg det i efterhand ut som Bamse full med dunderhonung hade dragit isär mitt kraftiga ABU-lås. Kylspray och hammare sa polisen. Så det kvittade var och hur jag säkrat cykeln.
När jag blev av med min "pärla" fär 10 år sedan såg det i efterhand ut som Bamse full med dunderhonung hade dragit isär mitt kraftiga ABU-lås. Kylspray och hammare sa polisen. Så det kvittade var och hur jag säkrat cykeln.
Quote from Lotta Lindström on 27 February 2008, 12:46På Linus länk finns ett lås som heter "Take away". Inte särskilt passande för ett cykellås kan man tycka. 🙂
På Linus länk finns ett lås som heter "Take away". Inte särskilt passande för ett cykellås kan man tycka. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 12:54Inbyggt lås saknas, cykelhandlaren skickade istället med det här som han sa var säkert:
http://img181.imageshack.us/img181/1333/lsmd3.jpgJag tänker ha cykeln parkerad i ett vanligt cykelställ, och vill därför ha ett lås som når fram dit. Den kommer inte
Inbyggt lås saknas, cykelhandlaren skickade istället med det här som han sa var säkert:
http://img181.imageshack.us/img181/1333/lsmd3.jpg
Jag tänker ha cykeln parkerad i ett vanligt cykelställ, och vill därför ha ett lås som når fram dit. Den kommer inte
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 13:32Dremel batteridrivna kap fixar de flesta lås.
Dremel batteridrivna kap fixar de flesta lås.
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 13:59Tjinook Ook, den modell din cykelhandlare rekommenderade tror jag är lite för klen, jag skulle rekommendera samma sort men en modell grövre.
För övrigt:
På vissa ställen finns cykelställ som är 5-cm tjocka upp-och-nervända U-rör nergjutna i backen som ma
Tjinook Ook, den modell din cykelhandlare rekommenderade tror jag är lite för klen, jag skulle rekommendera samma sort men en modell grövre.
För övrigt:
På vissa ställen finns cykelställ som är 5-cm tjocka upp-och-nervända U-rör nergjutna i backen som ma
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 14:35Men Linus!
Räcker det inte med att cykeln är borta? Måste man sona brottet med sitt liv också? 😀
Men Linus!
Räcker det inte med att cykeln är borta? Måste man sona brottet med sitt liv också? 😀