Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Tja, det blir en massa extrakilon att släpa på som inte kommer till nytta när man nöter på platta vägar. Mer muskelmassa som blodet ska strömma igenom e.t.c.. Det är väl typ så som resonemanget går. Det är helt enkelt inte optimalt att ha feta lår.

Själv

Att lyckas lägga på sig massor av extra kilon i muskelmassa samtidigt som man tränar mycket kondition/långdistans seriöst är troligtvis mycket svårt.

Jepp det är det säkert, därför har jag ägnat vinterhalvåret till mer styrketräning och lite mindre kondtionsträning. Men nu lagom till säsongen snart startar gått över till nästan uteslutande kondtions/uthållighet. Bra eller dåligt får tiden utvisa..

Det är väl först när man är över 20 h/veckan på cykeln som det kan vara någon idé att lägga lite tid på styrketräning under ett par höstmånader.
Sprinters brukar lägga någon timme under banträningen på fm innan eftermiddagspasset avverkas ute under några

Tack för att ni kommer med bra svar, sen är det upp till var och en att ta ställning till hur man tränar.
Jag har som sagt mkt starka ben och kör för låg kadens och det är väl det jag ska satsa på nu att öka den till 90-95.
En annan sak som när jag åkte g

Kadensträning

http://www.bicycling.com/node/59869

12