Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag tänkte dra igång en tråd där ni som är bra på löpning kan ge tips och länkar till oss som är newbies.

Tips som hjälper oss komma igång utan skador.

Ex:
- Det gäller att ta det försiktigt i början...
- Målet för ditt nybörjarprogram bör vara at

Det är skillnad på att ge tips till en som har en kraftig övervikt och till en som inte väger ett gram för mycket. Sedan är målet med träningen intressant. Ett bra mål kan vara att kunna springa 5 km. Det är möjligt för väldigt många.

På marathon.se fin

Själv brukar jag tycka att tips och råd som riktar sig "till alla" brukar bli så slätstrukna att de egentligen vare sig är tips eller råd längre, utan mest en massa ord.

Min personliga åsikt är att tips och råd som ska ge något också kräver att man vet n

Jag har ingen jättelång erfarenhet men om jag utgår från mig själv när jag började löpträna "på riktigt" så gjorde jag det i ett lugnt tempo utan krav på mig själv vad gäller hastighet utan bestämde bara att nu ska jag vara ute en halvtimma 3 dgr i veckan

Hej!

För mig som började springa i Juli efter 15 år på flaskan och andra onyttighter har FunBeat funkat väldigt bra som inspirationskälla och kunskapspåfyllare. Visst får man ta mycket med utsidan av vänsterhanden och definitivt granska synpunkterna som