Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningbra löprundor centrala London?
You need to log in to create posts and topics.

Ska iväg på jobbresa till London i några dagar och tänkte få till några bra löppass när jag får lite tid över.

Någon som har några bra tips på bra löprundor i centrala delarna? Jag kommer att utgå från West Kensington och tänkte mig väl rundor på 10-20 k

Regent Park är ganska trevligt. Kanske inte så långt som 10-20 km men jag sprang runt där häromveckan och kom iallafall upp i dryga 7 km.

Hyde Park är ca 7km runt längs yttre gångvägen inne i parken.

Jag bor i London, och maste rekommendera Epping Forest! Ak ut till Loughton (langt ut ost pa Central Line) sa kan du springa langt i terrang! Backigt, men alldeles underbart!

Annars gillar jag Victoria Park, ca 4.2 runt om, och att springa langs Regents

Har för mig att sambon fick ihop ca. milen när han först sprang runt Hyde Park och Kensington Gardens i ytterkant, och sen runt Serpentine Lake.

Som Susanne nämner ovan; Hyde Park och Kensington Park gränsar till varandra, och om man springer ytterkant på båda dessa så får man ihop en mil iaf.

jag gillar Regents park!
riktigt trevligt och många slingrande gångvägar så det är inga problem att få ihop dryga 10 km allafall

Hyde Park!

Nu är det min tur. 🙂

Utgår från Sloan Street, ungefär 1 km till Hyde Park. Vill ha ut ca 10 km, så runt Hyde och Kensington Park känns klockrent.

Ni som sprungit runt, springer man typ på gatan, trottoaren?
Eller finns det nån "stig" i parkens ytterka

Finns stigar som går rätt nära ytterkanten.