Quote from Guest on 27 January 2013, 18:10Sprang ett långpass i morse och har nu tydligt ont/träningvärk i vaden. Det har jag aldrig haft innan. Är det ett bra tecken att jag springer längre fram...?
Sprang ett långpass i morse och har nu tydligt ont/träningvärk i vaden. Det har jag aldrig haft innan. Är det ett bra tecken att jag springer längre fram...?
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 18:20Det skulle kunna vara så att du landar längre fram på foten, men det skulle likaväl kunna vara så att du får ett annat steg i snön. Din information är lite knapphändig och det finns några saker att väga in, bland annat följande: Har du jobbat på att förän
Det skulle kunna vara så att du landar längre fram på foten, men det skulle likaväl kunna vara så att du får ett annat steg i snön. Din information är lite knapphändig och det finns några saker att väga in, bland annat följande: Har du jobbat på att förän
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 18:31Fair enough att jag var lite kort 😉
Jo jag har tänkt på att ta fler steg och mina ANIMA icebugs är betydligt mindre dämpade än mina vanliga skor så jag kan inte landa på hälen alls i dem. Vaden gör absolut inte ont som i dåligt utan ont som i träning.
Fair enough att jag var lite kort 😉
Jo jag har tänkt på att ta fler steg och mina ANIMA icebugs är betydligt mindre dämpade än mina vanliga skor så jag kan inte landa på hälen alls i dem. Vaden gör absolut inte ont som i dåligt utan ont som i träning.
Quote from Tini Kjellin on 27 January 2013, 21:13Jag skulle vilja påstå att det är en effekt av att du springer mer på framfoten snarare än hälen eller hela foten. Bra eller dåligt beror på om du är tränad för det eller ej. Stannar det vid träningsvärk så tyder det ju på att allt är lugnt men om det öve
Jag skulle vilja påstå att det är en effekt av att du springer mer på framfoten snarare än hälen eller hela foten. Bra eller dåligt beror på om du är tränad för det eller ej. Stannar det vid träningsvärk så tyder det ju på att allt är lugnt men om det öve
Quote from Funbeat user on 29 January 2013, 18:17Tack, jag tror du har rätt. Jag märker nu att jag återhämtar mig bra så det borde ju vara ett bra tecken.
Tack, jag tror du har rätt. Jag märker nu att jag återhämtar mig bra så det borde ju vara ett bra tecken.
Quote from Funbeat user on 30 January 2013, 10:34Jag har samma problem. Får ofta kramp i vaderna när jag springer. Träningsvärk där ett par dagar efter. Har köpt komprisions byxor för att motverka detta. Hjälpte en del.
Jag har samma problem. Får ofta kramp i vaderna när jag springer. Träningsvärk där ett par dagar efter. Har köpt komprisions byxor för att motverka detta. Hjälpte en del.
Quote from Funbeat user on 31 January 2013, 10:59Hade själv samma "problem" när jag bytte till ett par lättviktsskor! Fick rådet att springa lite kortare i början, 7-10 km, för att vänja in kroppen! Nu har jag inga problem alls och mitt löpsteg har förändrats till det bättre =)
Hade själv samma "problem" när jag bytte till ett par lättviktsskor! Fick rådet att springa lite kortare i början, 7-10 km, för att vänja in kroppen! Nu har jag inga problem alls och mitt löpsteg har förändrats till det bättre =)
Quote from Funbeat user on 3 February 2013, 21:35Jag har funderat på om staskänsla i vaderna går att motverka på något annat sätt.
Om man bortser från själva slitaget så kan det, vad jag förstått, bli svullet framförallt i vaderna av att blodet kommer ner men sedan inte kommer upp lika bra. Det blir ett
Jag har funderat på om staskänsla i vaderna går att motverka på något annat sätt.
Om man bortser från själva slitaget så kan det, vad jag förstått, bli svullet framförallt i vaderna av att blodet kommer ner men sedan inte kommer upp lika bra. Det blir ett