Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningBra pulsklocka för simning?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Tänkte skaffa mej en pulsklocka för att hålla koll på mej själv i bassängen och även för att börja träning i öppet vatten. Har inte haft ngn pulsklocka tidigare så jag har inget att jämföra med.
Behöver inte vara specialanpassad för endast simning m

De flesta pulsklockor är dåliga på att mäta pulsen i vatten, om det är just puls du vill åt (och inte t.ex. längder eller distans, då finns det många som fungerar utmärkt, både i bassäng och öppet vatten). De optiska pulsmätarna (på handleden) är dåliga p

Hur har du tänkt att hålla koll på pulsen i bassängen? Omöjligt att kolla på en display när du simmar. Alternativ som Adrian nämner, att tanka efteråt och kolla.

Finns i stället lurar, som du följaktligen har i örat, vilka du kan lyssna på musik och - hä

Jag simmar med ett vanligt vattentätt armbandsur som jag köpte för 200-300 kr. Det kan inte mäta puls eller avstånd, men har en del andra fördelar. Stoppuret såklart, men även en nedräkningstimer som kan vara behändig - där kan jag till exempel ställa in

är man en stabil simmare behöver man inte ser minuter på en klocka, det räcker med att ser sekunder på en väggklocka.

där finns en de som köra med Garmins nya som har pulsband som spela in HR under simning,

I Växjö har vi köpte en "pulsband" som man hå

Kanske formulerade mej oklart - jag söker en pulsklocka/aktivitetsklocka/aktivitetsmätare/osv. Kärt barn har många namn. Trodde inte det fanns klockor som BARA mäter pulsen nuförtiden, där av ospecifikationen :p

Jag har förstått att pulsmätningen i allm

Ah, ja jag svarade utifrån att det var just PULSklocka som söktes 🙂

Det finns flera bra simklockor nuförtiden som kan räkna längder och ta tid, räkna ut snittfart och annat som kan vara kul att veta. Garmin har några stycken, liksom de andra stora till

Gillar min Suunto för att mäta bassänglängder och bra GPS i öppet vatten. Pulsdelen har jag dock inte provat vid simning ännu.

Hur gick det Madelene? Blev det någon klocka och är du nöjd.

Jag slog just sönder min Apple Watch 2 mot poolkanten vid ryggsim. ???? Så nu söker jag efter en ny som är lite mer skyddad.

Har ju vant mig med SMS och dyligt så en smart klocka med ”simm-ege