Quote from Guest on 25 September 2011, 17:11Hej hej,
Tänkte kolla om någon kunde tipsa om en bra löprunda i Växjö? Den får gärna ligga utåt Hovshaga. Har sprungit en del kring Växjösjön och Trummen men har inte hittat någon smidig och hyfsat plan runda efter det.
Hej hej,
Tänkte kolla om någon kunde tipsa om en bra löprunda i Växjö? Den får gärna ligga utåt Hovshaga. Har sprungit en del kring Växjösjön och Trummen men har inte hittat någon smidig och hyfsat plan runda efter det.
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 17:21Du kan springa ut mot Hissö, och så tillbaka förbi Evedals camping. Mycket asfalt, men vackert. Du kan också springa in i skogen bakom 4H-gården. Och så finns ju Växjö runt-leden som man kan springa olika delar av. På Hissö går det en knosig stig runt hel
Du kan springa ut mot Hissö, och så tillbaka förbi Evedals camping. Mycket asfalt, men vackert. Du kan också springa in i skogen bakom 4H-gården. Och så finns ju Växjö runt-leden som man kan springa olika delar av. På Hissö går det en knosig stig runt hel
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 17:30Knosig? Vad betyder det och var används ordet?
(Flåt, trådkapning....)
Knosig? Vad betyder det och var används ordet?
(Flåt, trådkapning....)
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 17:44Haha, "knosig" kanske inte står i Svenska akademins ordlista. 🙂 Nå, jag menar att den är allt annat än slät: mycket rötter och ojämnt, så man får kolla noga när man sätter ner fötterna.
Haha, "knosig" kanske inte står i Svenska akademins ordlista. 🙂 Nå, jag menar att den är allt annat än slät: mycket rötter och ojämnt, så man får kolla noga när man sätter ner fötterna.
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 17:54Tack för förklaringen! Jag gillar konstiga ord och dialektala skillnader och är mycket nöjd över att ha lärt mig ett nytt ord. Kanske jag kan komma att använda det också, verkar användbart! 😉
Tack för förklaringen! Jag gillar konstiga ord och dialektala skillnader och är mycket nöjd över att ha lärt mig ett nytt ord. Kanske jag kan komma att använda det också, verkar användbart! 😉
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 18:31Jag trodde du menade kostig men slant lite med tangenterna. Så nu har jag lärt mig ett nytt ord.
Jag trodde du menade kostig men slant lite med tangenterna. Så nu har jag lärt mig ett nytt ord.
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 19:01Emmelie,
Glöm inte bort bokskogen, där du även kan springa runt Södra Bergunda Sjön. Samt VAIS där du kan välja mellan en väldigt kuperad ~5km samt trestugespåret på ca12km.
Inte så nära Hovshaga men...
Emmelie,
Glöm inte bort bokskogen, där du även kan springa runt Södra Bergunda Sjön. Samt VAIS där du kan välja mellan en väldigt kuperad ~5km samt trestugespåret på ca12km.
Inte så nära Hovshaga men...
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 20:02Anna och Åsa: Ja, det är jättekul med språk! (OT) Och med löpning! (inte lika mycket OT). (t+)
Anna och Åsa: Ja, det är jättekul med språk! (OT) Och med löpning! (inte lika mycket OT). (t+)
Quote from Funbeat user on 25 September 2011, 20:30Jag bodde på Hovshaga förut och sprang lite olika rundor däromkring, har nog lagt in de flesta under "mina rundor" men är osäker på om de är tillgängliga så att alla kan se dem... kolla gärna in dem om du vill, om det funkar. 🙂 (Vill dock varna för att d
Jag bodde på Hovshaga förut och sprang lite olika rundor däromkring, har nog lagt in de flesta under "mina rundor" men är osäker på om de är tillgängliga så att alla kan se dem... kolla gärna in dem om du vill, om det funkar. 🙂 (Vill dock varna för att d
Quote from Funbeat user on 26 September 2011, 11:29VAIS is da shit in Växjö!
Kör mot kalmar vik av till vänster mot VAIS stugan tror det är 500 m till den avfarten från rondellen...Ha att
VAIS is da shit in Växjö!
Kör mot kalmar vik av till vänster mot VAIS stugan tror det är 500 m till den avfarten från rondellen...
Ha att