Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra runda Kungsholmen
You need to log in to create posts and topics.

12

är det någon som har någon schysst runda runt Kungsholmen som ni kan rita ut på karta och delge? Skall vara i Kristineberg v29. Normalt sett springer jag från kristineberg, stadshuset och sedan cykelvägen bort. Totalt blir det ca 8km. Någon som vet en län

ett helt varv kring kungsholmen längs vattnet är ca 10 km, men nu bygger de en massa i Hornsberg så den blir kanske lite kortare

Just runt Kungsholmen blir det nog inte längre än vad det är om du inte ska börja köra sicksack fram och tillbaka över hela holmen. Vill du springa längre kan jag rekommendera att utöka så det blir en tur runt Södermalm också.

Ahhh! Jag kommer springa vilse om jag försöker mig på södermalm! Ja ja, det blir som det blir 🙂

Gör en avstickare upp i spårområdet bakom Karlsbergs slott så kan du lägga på någon av 2,5 eller 5 km-rundorna där.

Södermalm är också en ö. Följ bara vattenlinjen runt så är det svårt att komma vilse. 🙂

Tro mig, jag kan springa vilse...

Karlbergs slott lät bra, det skall jag kolla upp. Tack för tipset!

Eftersom Karlbergs slott däremot ligger på fastlandet ökar ju möjligheterna att springa vilse avsevärt.

De flesta jag känner som vill expandera sin Kungsholmsrunda gör det genom att hoppa över Västerbron och köra Södermälarstrand till slussen och tillbak

Det är ju nära till Karlbergsparken dessutom om du vill springa i fin parkmiljö:

http://www.kartor.jarla.com/map_images/380.jpg

Jo, sant Fredrik. Men just Karlberg vet jag var det ligger eftersom jag varit där några gånger 🙂

Tack för kartan Magnus, det verkar vara intressant!

12