Quote from Guest on 25 May 2008, 09:34Det har varit mycket diskussioner ett tag om att personer kan ta illa vid sig av vissa inlägg. Det finns en teknik som man kan använda när man vill vara säker på att det inte ska tolkas illa när man menar väl.
Bra exempel på denna teknik är inlägg 4 och
Det har varit mycket diskussioner ett tag om att personer kan ta illa vid sig av vissa inlägg. Det finns en teknik som man kan använda när man vill vara säker på att det inte ska tolkas illa när man menar väl.
Bra exempel på denna teknik är inlägg 4 och
Quote from Fredric Lagerström on 25 May 2008, 09:44Ja, det är alltid bra att utgå från sej själv. Att dela med sej av egna erfarenheter
är väl den bästa funktionen med ett diskussionsforum, tycker jag. Alla inlägg
är bra i den tråden, än så länge... 🙂 enl min mening.
Ja, det är alltid bra att utgå från sej själv. Att dela med sej av egna erfarenheter
är väl den bästa funktionen med ett diskussionsforum, tycker jag. Alla inlägg
är bra i den tråden, än så länge... 🙂 enl min mening.
Quote from Bengt Askerfelt on 25 May 2008, 10:07Fast ett diskussionsforum är ett diskussionsforum och man kan och bör få ha åsikter även om man personligen inte drabbats/upplevt samma sak, det beror ju lite grand på själva ämnet.
Fast ett diskussionsforum är ett diskussionsforum och man kan och bör få ha åsikter även om man personligen inte drabbats/upplevt samma sak, det beror ju lite grand på själva ämnet.
Quote from Funbeat user on 25 May 2008, 10:12Det är säkert ett bra tips men jag tycker som Jannike att det inte är tillämpligt i alla lägen och dessutom tycker inte jag att det behövs för att skriva ett bra inlägg.
Mitt inlägg i nämnda tråd utgår inte från mina personliga erfarenheter, istället utg
Det är säkert ett bra tips men jag tycker som Jannike att det inte är tillämpligt i alla lägen och dessutom tycker inte jag att det behövs för att skriva ett bra inlägg.
Mitt inlägg i nämnda tråd utgår inte från mina personliga erfarenheter, istället utg
Quote from Funbeat user on 25 May 2008, 10:25Jag har varit inne och läst en del här bland diskussionerna och även följt den här debatten om attityd mot varandra. Först ska jag säga att allt som oftast tycker jag att folk blir mycket väl bemötta och får bra feedback på sina frågor. Men just disskutio
Jag har varit inne och läst en del här bland diskussionerna och även följt den här debatten om attityd mot varandra. Först ska jag säga att allt som oftast tycker jag att folk blir mycket väl bemötta och får bra feedback på sina frågor. Men just disskutio
Quote from Camilla Höög on 25 May 2008, 10:49Den gyllene regeln:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Den gyllene regeln:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
Quote from Funbeat user on 25 May 2008, 10:58"Den gyllene regeln:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad. "Önskar det skulle fungera men då känner sig folk kränkta osv. Jag tål mycket och tycker det är kul när folk "jävlas" lite. Men alla är ju inte likadana.
Annars är tanken god (t+) 😀
"Den gyllene regeln:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad. "
Önskar det skulle fungera men då känner sig folk kränkta osv. Jag tål mycket och tycker det är kul när folk "jävlas" lite. Men alla är ju inte likadana.
Annars är tanken god (t+) 😀
Quote from Funbeat user on 25 May 2008, 11:15"Den gyllene regeln:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad"Fast just denna regel utgår ifrån något av en ego-/etnocentrisk världsuppfatting.
Det är inte alls säkert att andra vill bli behandlade som du själv vill bli behandlad.
Sedan menar jag
"Den gyllene regeln:
Behandla andra som du själv vill bli behandlad"
Fast just denna regel utgår ifrån något av en ego-/etnocentrisk världsuppfatting.
Det är inte alls säkert att andra vill bli behandlade som du själv vill bli behandlad.
Sedan menar jag
Quote from Funbeat user on 25 May 2008, 11:28Att enstaka personer ryker ihop ibland kommer vi nog aldrig att komma ifrån och att saker missförstås i vissa fall är inte heller otroligt, men återigen: har det förekommit att någon blivit påhoppad, förlöjligad eller utsatt för hån som skulle kunna föran
Att enstaka personer ryker ihop ibland kommer vi nog aldrig att komma ifrån och att saker missförstås i vissa fall är inte heller otroligt, men återigen: har det förekommit att någon blivit påhoppad, förlöjligad eller utsatt för hån som skulle kunna föran
Quote from Fredric Lagerström on 25 May 2008, 11:41Den ryggsäck som du så fint beskriver, Anders S innehåller även empati.
En spegelreflex, att leva sej in i hur andra känner. Att jubla när det går bra för
kompisen men känna äkta sorg vid motgångar för andra.
Att mäta sig själv och sin omgivning med sam
Den ryggsäck som du så fint beskriver, Anders S innehåller även empati.
En spegelreflex, att leva sej in i hur andra känner. Att jubla när det går bra för
kompisen men känna äkta sorg vid motgångar för andra.
Att mäta sig själv och sin omgivning med sam