Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra spår i jakobsbergstrakten?
You need to log in to create posts and topics.

Hej allihopa!

Har börjat komma igång och löpträna efter ett år med mest styrketräning. Har den första tiden kört en improviserad runda precis runt där jag bor och gradvis utökat den så att nu springer jag 10 km på en timme ungefär.

Börjar dock bli lite

Österut mot Järvafältet med 1-2 km cykel som uppvärmning? Jag körde samma sak idag, med bor väster om Järvafältet.

Det många fina stigar och grusvägar i Görvelnsreservatet. Du kan t ex. ta bussen (eller cykeln) till Sandviksskolan där ligger ett motionsspår, sen kan du fortsätta till Sandviksgård och springa en stig längs Mälaren. Hummelmora hage som ligger nästgårds

Runt söderhöjden finns ett grusspår med fina backar.
http://www.funbeat.se/tracks/shownonav.aspx?RouteID=603648

Upplandsleden start vid barkarby station ca 17 km till kallhällstation.
V - Veddestaspåret kort väldigt backigt mycket rötter och sten, komm

Tack för alla fina tips! Ni ska det bli löpa av! 🙂

Börje:

Jag tror inte kartan till rundan runt Söderhöjden är tillgänglig för alla, kommer inte åt den.

ändrad till publik.

Jag har precis flyttat dit, och jag älskar området runt Säbysjön/Järvafältet. Tar cykeln till Säby gård, springer norrut till sjön och sen tillbaka.

Sprang vilse 3 gånger innan jag fick ordning på rundan, men jag är lite speciell på det sättet 😛

Jag bor i Kallhäll och det finns massor med möjligheter i området. Jag springer alltid runt Görvälns och söderut, mot Viksjö. Har dock åkt längdskidor från Tånglöt och borde kanske ta nån runda där också, det är väldigt fint där.
I Görvälns naturreservat

Kallhällsbadet har det roligaste elljusspåret i kommunen. Det har allt. Och vill man komma någon vart, är som sagt hela området vid Mälaren fint: därifrån via Görvälns slott, Bruket och badet till Hummelmora och Sandviks gård. Och räds man inte lite mer t

Börje: Tack! 🙂

Lioa 85: Skönt att höra att det inte bara är jag som springer vilse stup i kvarten 😉

Kul att vi är några stycken i järfällaområdet!