Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBra Tävlingsskor till en Mara?
You need to log in to create posts and topics.

Hej hopp,undrar om ngn har bra tips på ett par tävlings dojjor som inte är alltför dålig dämpning på.Tacksam för tips

Det går inte att säga vilka skor som passar just dina fötter och ben, måste testas för att komma fram till vad du känner..... Själv kör jag Asics Foundation eftersom jag har breda och höga fötter plus att jag pronerar. Så du måste testa

Beror på vad din kropp klarar av.

använder själv Asics hyperspeed så länge det är torrt.

Micke, har just köpt ett par. Vad händer med dem om det är blött?

Kolla på undersidan av skon så förstår du 🙂

Jag tycker du ska testa Nike Lunar Racer. Lätta, rätt mycket dämpning, och ändå (för mig) förvånansvärt stabila.

Dämpningen i de dojjrona är tillräcklig så att man kan springa med ganska kraftig hälisättning. Har du en mellanfots/framfotsisättning kanske

Jag har idag ett par Asics hyper speed 3.Pronerar inte,men kan tycka att dom är lite stötiga,hade dom på Broloppet,men det är ju bara 21,1km

Adizero Adios är ju en annan modell av lite mer dämpad tävlingssko, tyngre än lunar racer men lite mindre "svampig" känsla (en del tycker inte om känslan i lunar racer). Jag tycker Adiosen känns rätt schysst, Gebreselassie också :-), för mig beter den sig

Prova i en löparbutik.