Quote from Guest on 4 November 2012, 20:31Jag är tjej, 22 år och har börjat tycka det är kul med löpning. Har tränat seriöst nu i två månader (födde barn för 4 månader sen) dessförinnan tränade jag väldigt mycket. Idag gjorde jag personbästa på milen, 52.25 minuter. Nu undrar jag om det är bra el
Jag är tjej, 22 år och har börjat tycka det är kul med löpning. Har tränat seriöst nu i två månader (födde barn för 4 månader sen) dessförinnan tränade jag väldigt mycket. Idag gjorde jag personbästa på milen, 52.25 minuter. Nu undrar jag om det är bra el
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 20:41Att träna väldigt mycket är en för diffus notering och uppfattas olika av olika personer. En del tycker jag tränar väldigt mycket, snittar kanske 4mil/v, medan andra säger att jag måste upp till minst det dubbla för att bli riktigt bra.
Att träna väldigt mycket är en för diffus notering och uppfattas olika av olika personer. En del tycker jag tränar väldigt mycket, snittar kanske 4mil/v, medan andra säger att jag måste upp till minst det dubbla för att bli riktigt bra.
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 20:4144 minuter bedöms vara bra för tjejer. Skall tydligen motsvara 40 minuter för killar.
44 minuter bedöms vara bra för tjejer. Skall tydligen motsvara 40 minuter för killar.
Quote from Funbeat user on 4 November 2012, 20:58Sarah, du skriver att du vill bli riktigt snabb. För en frisk och normalviktig 22-årig tjej/mamma skulle jag säga att springa under 40 minuter är riktigt snabbt. Men det är också en mycket lång väg att vandra från 52 minuter ned till 40. Det måste få ta t
Sarah, du skriver att du vill bli riktigt snabb. För en frisk och normalviktig 22-årig tjej/mamma skulle jag säga att springa under 40 minuter är riktigt snabbt. Men det är också en mycket lång väg att vandra från 52 minuter ned till 40. Det måste få ta t
Quote from Elias Engqvist on 4 November 2012, 21:582 månader är ingenting! Du måste satsa på grundträning i vinter och sen då det börjar våras kan du börja med fartträning (om det nu är det du vill) sen kan du börja vandra neråt i tiderna. Som 22-åring har man hela löparlivet framför sig, men går man för
2 månader är ingenting! Du måste satsa på grundträning i vinter och sen då det börjar våras kan du börja med fartträning (om det nu är det du vill) sen kan du börja vandra neråt i tiderna. Som 22-åring har man hela löparlivet framför sig, men går man för
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 08:18Tack för era svar!
Tack för era svar!
Quote from Funbeat user on 5 November 2012, 09:21När Christer säger att 52 minuter inte är så jättebra ska man kanske sätta det i ett sammanhang. För någon som tränat i ett par månader och nyss fött barn tycker jag det är en jättebra start och ett tecken på att du har goda förutsättningar.
Men ta det s
När Christer säger att 52 minuter inte är så jättebra ska man kanske sätta det i ett sammanhang. För någon som tränat i ett par månader och nyss fött barn tycker jag det är en jättebra start och ett tecken på att du har goda förutsättningar.
Men ta det s
Quote from Funbeat user on 6 November 2012, 08:44Tack för ditt svar! Känner mig relativt nöjd med det pbet ändå med tanke på förutsättningarna som du säger. Skall defenitivt hålla igång löpningen under vintern!
Tack för ditt svar! Känner mig relativt nöjd med det pbet ändå med tanke på förutsättningarna som du säger. Skall defenitivt hålla igång löpningen under vintern!
Quote from Funbeat user on 6 November 2012, 11:37Andemeningen i ett par inlägg ovan tål att upprepas: det tar tid. Alla steg nedför tidsstegen tar tid. Detta kan vara en av de viktigaste sakerna man bör ha i medvetandet som löpare. Annars hamnar man i situationen att man vill för mycket, för snabbt, och
Andemeningen i ett par inlägg ovan tål att upprepas: det tar tid. Alla steg nedför tidsstegen tar tid. Detta kan vara en av de viktigaste sakerna man bör ha i medvetandet som löpare. Annars hamnar man i situationen att man vill för mycket, för snabbt, och