Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra träningsdäck för racer?
You need to log in to create posts and topics.

Nej, riktigt så hårt kan man inte generalisera. Till MTB har Conti släppt ett par mycket tveksamma produkter genom åren.

Conti har så många däcksmodeller att även en del av deras lvg-modeller är tveksamma.
Tex Ultra Race och Ultra Sport, varför skall man köpa ngn av dem istf tex Gatorskin?
BILD:http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/road_tyres/ultra_gatorskin/Gatorskin_201

Fråga Gislaveds-invånarna vad de tycker om Continental.
Finns flera andra fabrikat att välja på....

Här är lite mer att välja på men du kanske ska fundera på vad du vill prioritera på dina träningsdäck, är det punkteringsskydd, livslängd eller vikt. Det är svårt att kombinera allt. Jag själv prioriterar punkaskydd kontra vikt på mina träningsdäck till l

Jag håller mig till Conti och Vittoria. Det lär bli FMB när det är dags för pavé.

Tja jag kan ju inte välja bort Conti för att de lade ner en fabrik med dålig lönsamhet...

Jag körde 700 mil med ett Continental Ultra race bak och fram 200 mil till, gissa vad jag bytte till när de var slut?

Gissa vad som sitter på träningshjulen nu?

De lade inte ner Gislaved pga dålig lönsamhet. Gislaved hade bättre lönsamhet än den fabrik i Portugal de flyttade tillverkningen till. Det var Continentals ovilja att ha kvar den i Sverige,

PS. Jag kör faktiskt på Conti ändå- GrandPrix24. Samt Vittoria

Alltid lika fascinerad över att alla utlänningar är idioter och envisas med att lägga ner svenska verksamheter som drar in massor av pengar.

Ja, jag tillhör den ironiska generationen.

<<Alltid lika fascinerad över att alla utlänningar är idioter <<

Ja, synd vi ikke er Svensker alle i hop, da havde vi hat fred å trivsel på denne jorden. 😉

Jeg er også ironisk

Konstigt att ingen startade en däckfabrik dom lokalerna. Det borde finnas massor av lämplig personal i närheten.