Quote from Guest on 23 August 2010, 16:01Hej!
Jag har nu ägnat sommaren åt att komma igång med löpningen:-)
Fram tills nu har jag följt ett löparschema som precis tagit slut...
För tillfället har jag lite problem med kramp i nån muskel vid revbensbågen, men vill ändå försöka få in ett intervallp
Hej!
Jag har nu ägnat sommaren åt att komma igång med löpningen:-)
Fram tills nu har jag följt ett löparschema som precis tagit slut...
För tillfället har jag lite problem med kramp i nån muskel vid revbensbågen, men vill ändå försöka få in ett intervallp
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:11Hur långt har dina pass varit?
Jag gissar att någonting liknande detta skulle fungera
Mån: 5km distans
Tis: Vila
Ons: 5km lätt
Tor: 5km hårt
Fre: Vila
Lör 5km lätt
Sön: Vilaför att sedan öka på löragspasset med 1km varannan vecka till du kommer upp i
Hur långt har dina pass varit?
Jag gissar att någonting liknande detta skulle fungera
Mån: 5km distans
Tis: Vila
Ons: 5km lätt
Tor: 5km hårt
Fre: Vila
Lör 5km lätt
Sön: Vila
för att sedan öka på löragspasset med 1km varannan vecka till du kommer upp i
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 17:04Hittills har mina längsta pass legat på 50 min, för att inte gå ut för hårt innan kroppen vant sig:-)
Men jag tycker ditt upplägg ser ok ut! Klämmer in ett styrkepass på nån av dom lätta dagarna bara:-)
Tack för hjälpen.
Hittills har mina längsta pass legat på 50 min, för att inte gå ut för hårt innan kroppen vant sig:-)
Men jag tycker ditt upplägg ser ok ut! Klämmer in ett styrkepass på nån av dom lätta dagarna bara:-)
Tack för hjälpen.
Quote from Funbeat user on 1 September 2010, 16:01Jag skulle byta ut ett pass iveckan mot intervaller/backträning och ett pass mot långdistans. Annars är det lätt att kroppen vänjer sig och att du inte utvecklas.
Om du ska köra styrka så är det perfekt att värma upp och avsluta med löpning. Kör ca 15 mi
Jag skulle byta ut ett pass iveckan mot intervaller/backträning och ett pass mot långdistans. Annars är det lätt att kroppen vänjer sig och att du inte utvecklas.
Om du ska köra styrka så är det perfekt att värma upp och avsluta med löpning. Kör ca 15 mi
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 11:16Inte om man ökar intensiteten, så att man inte ligger kvar på samma tempo.
Inte om man ökar intensiteten, så att man inte ligger kvar på samma tempo.
Quote from Funbeat user on 6 September 2010, 17:52Just nu ligger jag ungefär på ett långdistanspass, 1 mil för tillfället som ökas på succesivt, ett intervallpass och ett pass på ca 40 min i kuperad terräng.
Två dagar styrketränar jag också.
Känns bra iallafall, men tar gärna emot råd och nya ideér:-)
Just nu ligger jag ungefär på ett långdistanspass, 1 mil för tillfället som ökas på succesivt, ett intervallpass och ett pass på ca 40 min i kuperad terräng.
Två dagar styrketränar jag också.
Känns bra iallafall, men tar gärna emot råd och nya ideér:-)