Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBra väder!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag hoppas det blir bra väder i veckan, så man kan ge sig ut för att cykla Lvc. Beroende av bra väder!

"Bra väder" är bäst att ha inom sig. Då gör det inget att det regnar...
Solsken i sinne.. 😀

Bara man inte blir blöt om fötterna går det bra med vilket väder som helst, tror jag (jag har inte cyklat under vintern än). Bland det värsta som finns är när man ger sig ut och cyklar, det verkar vara "bra" väder sedan börjar det regna och man har inte m

Bara att bita ihop. Brukar tänka att det ändå bara är vatten och att det oftast går att torka igen...

Fast det krävs inte att det är SÅ kallt för att det ska vara för kallt för en blöt fot. "Bara att bita ihop" är inte alltid bra, det kan resultera i att några tår blir förfrysta!

Det kan vara kallt och med snöblandat regn, men när det blåser motvind då tar det emot.;(

Ja, motvinden är verkligen min största fiende. Blir helt sjukt långsam av den och inte alls sugen på att cykla när jag ser hur träden svajar. Hellre regn och vindstilla än motvind.

Se motvinden som en lååååång härlig stigning upp för ett vackert berg.

Det brukar "lura" min skalle lite i all fall.

Är det så kallt (och eventuellt blött?) att förfrysningsrisk föreligger bör man ha tänkt på det innan man ger sig ut. Så länge vattnet håller sig flytande är det mig veterligen ingen risk för förfrysningsskador. Men läbbans kallt kan det bli. "Bara att bi

Till trådstartaren: Du skriver: "Beroende av bra väder".
Ett tips: gör man sig beroende av cyklingen istället, så spelar vädret mindre roll.

12