Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

När nu allt innehåll faktiskt får plats bra på min lilla 1024*768, kan inte någon vänlig själ justera min-bredden på sidhuvud och sidfot så att de slipper vara enda anledningen till att jag får horisontell scroll-list? Innehållet i sidfoten får ju plats p

Jag tror att den egentliga anledningen till att du får en horisontell scrollist är att det ligger reklam längst ut till höger som du troligen döljer och att det bara är spår av de div:arna kvar som tar upp plats.

90-talet ringde och ville ha din dator Tor.

Köp ny skärm / grafikkort är mitt tips.
Jag avskyr hemsidor som tar hänsyn till folk med för små skärmar.
Se bara http://www.expressen.se

Ganska många sitter med netbooks nu, så det är nog bara att acceptera.

Sven, 23% av internetanvändarna använder upplösningen 1024x768. Tycker du alla de har "för små skärmar"? Bättre att anpassa sidorna efter hur det faktiskt ser ut hos användarna än att komma med kommentarer som "köp ny skärm". (#)

Andelen användare med låg skärmupplösning lär definitivt ha ökat med alla netbooks och även smartphones.

Dessutom är det ju inte säkert att bara för att man har högre upplösning än 1024 x 768 att man surfar med alla sidor i helskärm.

Oh, själv sitter jag med 854 x 480. Min Xperia Arc är förstås från 2010-talet. 😉

@Andreas, aha! jo, jag döljer reklam, så då förstår jag varför det blir som det blir. Inte mycket att göra åt alltså, reklam är bra för vissa har jag hört.

@Sven Haha! Min laptop var top-of-the-line för tre-fyra år sen, och har fortfarande batteritid på

..eller vänta nu. Om det ligger reklam längst ut till höger så innebär det att den hamnar utanför min viewport när jag har full visningsstorlek. Så då kan jag ju egentligen bara säga.. Tack! ..för att jag slipper se skiten oavsett om jag blockar reklam el

Tor:
Japp, sidan är ju anpassad till 1024 om man bortser från reklamen... så lite verkar dom allt tänkt till. Jag kör 1280 och designen ligger precis som den skall.

Jag döljer också reklam men har valt att visa reklam på funbeat bland annat just för att

12