Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBromseffekt (igen) - keramhjul
You need to log in to create posts and topics.

David; Jo det var just det - har ännu inte kommit över "min tumme i armhålan" och börjat byta kedjor/kassetter själv. Men det är givetvis bara en tidsfråga innan jag måste flytta på tummen 😉

D

Använd kedjelås så du kan öppna med en flacktång om inte tummen orkar.

Christer, man kan även köra via NASAS motto: Kan du fortfarande styra kör du för sakta.

Har kört ceramiska fälgar till MTBn i många år och tycker att både bromsverkan och hållbarheten är helt överlägsna och är många snäpp över vanliga alufälgar och att dom helt klart är värda sitt lite högre pris.

Sen skiljer det en del på vilka klossar man

Jag förstår ärligt inte alla problem som beskrivs vad det gäller bromsar, antagligen bromsar jag inte tillräckligt för jag har aldrig nött ut fälgar eller inte fått stopp i tid.

Håller med Stefan. Precis så är det. Känns som mycket religion och teoretiserande i den här frågan.

Jae - tänk så olika det kan vara, visst är det fantastiskt (t+)

D

Det bör vara klart bättre livslängd på keramiska fälgar än alu-fälg. Speciellt för den som kör xc eller cx året om eller inte tvättar efter varje pass.

Var är Rasmus...?

Off topic:
Verkar nästan som om det är jag som tagit över efter honom. Jag nappade dock inte den här gången 😉 😀