Quote from Guest on 7 February 2009, 16:39Funderar på att köpa en brooks sadel.Nån som vet vilken modell man ska ha till en racercykel.Eller sätter man det inte på en racer.
Stämmer det att man tjongar in den i ungnen i 50grader och sedAn "formas"den efter arshlet?
Har problem att hitta en vanl
Funderar på att köpa en brooks sadel.Nån som vet vilken modell man ska ha till en racercykel.Eller sätter man det inte på en racer.
Stämmer det att man tjongar in den i ungnen i 50grader och sedAn "formas"den efter arshlet?
Har problem att hitta en vanl
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2009, 16:49Nej, du ska inte tjonga nånting. Du ska smörja in den ofta, och efter nån månad eller år formas den efter ditt arsle.
Men det går inte att rekommendera en viss sadel till din rôv! För mig kändes Swift något för smal: http://www.brooksengland.com/shop/sho
Nej, du ska inte tjonga nånting. Du ska smörja in den ofta, och efter nån månad eller år formas den efter ditt arsle.
Men det går inte att rekommendera en viss sadel till din rôv! För mig kändes Swift något för smal: http://www.brooksengland.com/shop/sho
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 17:06Swift till racer för normala arschle.
Swift till racer för normala arschle.
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 17:44fatta sadeln: Brooks B17 (obs! modellen som heter narrow är mera racer än standarvarianten som nog passar upprätt touring) eller en Team Pro eller Swift
lägg i en balja vatten låt dra i en timme
plocka upp lägg på ett fast underlag fatta ett hammarskaft
fatta sadeln: Brooks B17 (obs! modellen som heter narrow är mera racer än standarvarianten som nog passar upprätt touring) eller en Team Pro eller Swift
lägg i en balja vatten låt dra i en timme
plocka upp lägg på ett fast underlag fatta ett hammarskaft
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 17:50Olja är ingen hit. Den blir för mjuk.
Lite kroppsarbete skadar inte.
Olja är ingen hit. Den blir för mjuk.
Lite kroppsarbete skadar inte.
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 17:52olja är en hit - vitsen är här inte att oljan ska mjuka upp lädret utan bara att dels hindra lädret från att torka ut och att dels se till att lädret bli blankt och snyggt av ändans nötning - så lägg på tunt - särskilt om du kör med Proofide - olivolja gå
olja är en hit - vitsen är här inte att oljan ska mjuka upp lädret utan bara att dels hindra lädret från att torka ut och att dels se till att lädret bli blankt och snyggt av ändans nötning - så lägg på tunt - särskilt om du kör med Proofide - olivolja gå
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 18:18Då borde Bregott fungera. Både fett och olja i en skön emulsion.
Då borde Bregott fungera. Både fett och olja i en skön emulsion.
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2009, 18:39Kör du på olja, bli inte förvånad om den antar formen av en banan efter ett tag. Och garantin lär inte gälla. Profide är det som gäller.
Kör du på olja, bli inte förvånad om den antar formen av en banan efter ett tag. Och garantin lär inte gälla. Profide är det som gäller.
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 21:35Bruse mina lädersadlar, Ideale & Brooks, har gått på olivolja utan banantendenser sedan 1982 fast efter ett tag är kanske lika med 100 år så jag vågar inte ta nåt för givet än... 🙂
Bruse mina lädersadlar, Ideale & Brooks, har gått på olivolja utan banantendenser sedan 1982 fast efter ett tag är kanske lika med 100 år så jag vågar inte ta nåt för givet än... 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2009, 21:46Där ser man. Har hört om motsatsen.
Där ser man. Har hört om motsatsen.