Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 21:49om du i stället för att smörja lädret men en liten mängd olivolja testar att mätta lädret i ett bad med varm linolja så kan du nog få bry med en svampig rälig sadel som färgar av sig nåt sanslöst...
om du i stället för att smörja lädret men en liten mängd olivolja testar att mätta lädret i ett bad med varm linolja så kan du nog få bry med en svampig rälig sadel som färgar av sig nåt sanslöst...
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 22:12vilken modell ska ja välja.?
Brooks Swift finns för 1000kr eller 2000kr.e det bara vikten som skiljer dom åt?
Nån annan än cyclecomponents som säljer dom i sverige?
hittar bara en billig variant av b17 där.Sadlarna verkar mycket bredare än vanliga
vilken modell ska ja välja.?
Brooks Swift finns för 1000kr eller 2000kr.e det bara vikten som skiljer dom åt?
Nån annan än cyclecomponents som säljer dom i sverige?
hittar bara en billig variant av b17 där.
Sadlarna verkar mycket bredare än vanliga
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2009, 22:22Gamla stans cykel säljer Brooks. Men jag vet inte var du bor.
Det som skiljer i pris är säkert vilket matierial rälsen är gjord av.
Gamla stans cykel säljer Brooks. Men jag vet inte var du bor.
Det som skiljer i pris är säkert vilket matierial rälsen är gjord av.
Quote from Funbeat user on 7 February 2009, 22:39överraskande mycke Brooks
http://www.mohlins.se/2006/sObj.asp?mod=15&m=5&h=1
överraskande mycke Brooks
Quote from Funbeat user on 8 February 2009, 17:12Har en B 17 Narrow med säkert 40 år på nacken som är hur skön som helst, lite tung är dock. Den har inte sett vare sig fett eller olja på flera år men den verkar inte bry sig om det. Lika vacker och skön ändå.
På Brooks hemsida fanns det en lista med åter
Har en B 17 Narrow med säkert 40 år på nacken som är hur skön som helst, lite tung är dock. Den har inte sett vare sig fett eller olja på flera år men den verkar inte bry sig om det. Lika vacker och skön ändå.
På Brooks hemsida fanns det en lista med åter
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 18:54Långkallingar närmast gumpen?
Långkallingar närmast gumpen?
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 19:21nej utanpå dom korta cykel byxorna
nej utanpå dom korta cykel byxorna
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 19:24Då tror jag att du ska byta sadel.
Då tror jag att du ska byta sadel.
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 19:35Ska också testa annan sadel. Får domningar och riktigt elakt ont i sittbenen. Men det kan bero på att röven inte vant sig riktigt än heller. Får se, jag lägger ett par timmar till på denna sadel så får man väl se om smärtan försvinner.
Jag har inget skav
Ska också testa annan sadel. Får domningar och riktigt elakt ont i sittbenen. Men det kan bero på att röven inte vant sig riktigt än heller. Får se, jag lägger ett par timmar till på denna sadel så får man väl se om smärtan försvinner.
Jag har inget skav
Quote from Funbeat user on 23 February 2009, 22:21Någon som har provat ISM-sadlar?
Jag har hört att dom skall funka bra mot domningar i "paketet".http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/ism-adamo-road.html
Någon som har provat ISM-sadlar?
Jag har hört att dom skall funka bra mot domningar i "paketet".
http://www.cyclecomponents.com/2/sv/artiklar/ism-adamo-road.html