Quote from Camilla Höög on 30 July 2010, 20:03Bilderna är för stora. Kan vara så att du kör en felaktig webbläsare...Internet Explorer kanske...som inte tolkar standarden korrekt.
Om jag tar bildinfo för t.ex. rulltårtan så får jag upp följande:
1,024px × 684px (skalad till 480px × 321px)
Troligtvis
Bilderna är för stora. Kan vara så att du kör en felaktig webbläsare...Internet Explorer kanske...som inte tolkar standarden korrekt.
Om jag tar bildinfo för t.ex. rulltårtan så får jag upp följande:
1,024px × 684px (skalad till 480px × 321px)
Troligtvis
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 20:26Firefox (t+)
Firefox (t+)
Quote from Funbeat user on 30 July 2010, 21:35Anders, bilderna ser rätt ut i bildhotellet (eller vad man nu kallar "video and picture hosting" på svenska) men det var en konstig storlek du hittade? 344x238 ska den vara, åtminstone enligt photobucket.
Anders, bilderna ser rätt ut i bildhotellet (eller vad man nu kallar "video and picture hosting" på svenska) men det var en konstig storlek du hittade? 344x238 ska den vara, åtminstone enligt photobucket.
Quote from Camilla Höög on 31 July 2010, 09:07Bilden är ändrad nu. Innan var den så stor.
Kladdkakan är fortfarande stor:
800px × 448px (skalad till 480px × 269px)
Bilden är ändrad nu. Innan var den så stor.
Kladdkakan är fortfarande stor:
800px × 448px (skalad till 480px × 269px)
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 11:16Om ni kör IE och det ser konstigt ut så klicka på det rivna pappret som finns bredvid refresh, så kommer det att se bra ut.
Edit: Kompabilitetsvy heter det.
Om ni kör IE och det ser konstigt ut så klicka på det rivna pappret som finns bredvid refresh, så kommer det att se bra ut.
Edit: Kompabilitetsvy heter det.
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 11:48Så Funbeat skalar också om bilderna?
Kompatibilitetsvyn fungerade iaf, tack för den 🙂
Så Funbeat skalar också om bilderna?
Kompatibilitetsvyn fungerade iaf, tack för den 🙂
Quote from ellen olsson on 31 July 2010, 11:51Japp, Funbeat skalar om bilderna så att de "passar".
Japp, Funbeat skalar om bilderna så att de "passar".
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 12:03Nå, då är det den funktionen som buggar ur ibland för trådarna blir alldeles skeva emellanåt 🙂
Nå, då är det den funktionen som buggar ur ibland för trådarna blir alldeles skeva emellanåt 🙂
Quote from ellen olsson on 31 July 2010, 12:15Jag tror inte att det är Funbeat som gör fel i det här fallet. IE bör alltid vara huvudmisstänkt om man använder den. 🙂
Jag tror inte att det är Funbeat som gör fel i det här fallet. IE bör alltid vara huvudmisstänkt om man använder den. 🙂
Quote from Funbeat user on 31 July 2010, 12:51Inget fel på IE om man vet hur det fungerar.
Inget fel på IE om man vet hur det fungerar.