Quote from Guest on 5 May 2011, 11:36Jag köpte en Trek MSD 1.2, bascykel med sora, förra året.
Det grundtips jag fått tidigare är att hjulen alltid är sämre än ramen och det är vad man ska byta nästan genast. Jag började med däcken ...
Hjulen som sitter på är ngt från Bontrager som jag int
Jag köpte en Trek MSD 1.2, bascykel med sora, förra året.
Det grundtips jag fått tidigare är att hjulen alltid är sämre än ramen och det är vad man ska byta nästan genast. Jag började med däcken ...
Hjulen som sitter på är ngt från Bontrager som jag int
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:46Varför? För att bli snabbare?
Varför? För att bli snabbare?
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 11:48Köpte ett par snudd på oanvända Fulcrum racing 5 på Blocket för typ 12 - 1500 till min hybrid, o det blev en enorm skillnad mot de Linus-nånting som satt på. Men en vild gissning är att dina hjul är lite bättre än de jag bytte bort.
Köpte ett par snudd på oanvända Fulcrum racing 5 på Blocket för typ 12 - 1500 till min hybrid, o det blev en enorm skillnad mot de Linus-nånting som satt på. Men en vild gissning är att dina hjul är lite bättre än de jag bytte bort.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 12:01Ja det är en bra fråga, varför?
För att rulla lättare? Stabilare? Hållbarare?Jag intalar mig att "cyklingskvaliteten skulle höjas" men på vilket sätt?
Jag vet inte vilka hjul som sitter på din cykel Jenny, men jag gissar att de är snäppet bättre än mi
Ja det är en bra fråga, varför?
För att rulla lättare? Stabilare? Hållbarare?
Jag intalar mig att "cyklingskvaliteten skulle höjas" men på vilket sätt?
Jag vet inte vilka hjul som sitter på din cykel Jenny, men jag gissar att de är snäppet bättre än mi
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 12:05Beroende lite på hur mycket du kört så behövs ofta en genomgång.
Rikta hjul, kolla ekrarnas spänning.
Kolla wires och höljen. Ett hölje som är särskilt utsatt är det till bakväxeln som sitter just där. Det är ofta slitage och smuts i detta som gör växlin
Beroende lite på hur mycket du kört så behövs ofta en genomgång.
Rikta hjul, kolla ekrarnas spänning.
Kolla wires och höljen. Ett hölje som är särskilt utsatt är det till bakväxeln som sitter just där. Det är ofta slitage och smuts i detta som gör växlin
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 12:14Jag är inget teknikfreak. Jag vet inget om mina hjul förutom att det står Bontrager både på däck och fälg.
Jag är inget teknikfreak. Jag vet inget om mina hjul förutom att det står Bontrager både på däck och fälg.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 12:54http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=13328
Hjulen har alltså rullat minst 853 km, inte säker på att jag noterat alla tillfällen.
http://www.funbeat.se/equipment/show.aspx?EquipmentID=13328
Hjulen har alltså rullat minst 853 km, inte säker på att jag noterat alla tillfällen.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 13:18Det var inte många mil för en 2009. Jag köpte min cykel för ett år sen och är åtminstone uppe på 200 mil. Det är nog förklaringen till att mina hjul är snabbare om jag får skoja lite.
Träning och erfarenhet höjer också farten... 🙂
EDIT: Räknar jag frå
Det var inte många mil för en 2009. Jag köpte min cykel för ett år sen och är åtminstone uppe på 200 mil. Det är nog förklaringen till att mina hjul är snabbare om jag får skoja lite.
Träning och erfarenhet höjer också farten... 🙂
EDIT: Räknar jag frå
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 13:20Rikta dem bara om de är skeva då, sen lite service på cykeln i allmänhet. På den sträckan händer inte mycket
Rikta dem bara om de är skeva då, sen lite service på cykeln i allmänhet. På den sträckan händer inte mycket
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 13:29Nej efter Halvvättern var jag nog lite cykelmätt ett tag.
Nej efter Halvvättern var jag nog lite cykelmätt ett tag.