Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 13:53För mig blev cykeln snabbare eftersom hjulen är lättare o fångar mindre vind. Dessutom gillar jag att de är styvare, eftersom jag väger en hel del.
För mig blev cykeln snabbare eftersom hjulen är lättare o fångar mindre vind. Dessutom gillar jag att de är styvare, eftersom jag väger en hel del.
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 14:08Hur mycket snabbare blev du Anders?
Hur mycket snabbare blev du Anders?
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 15:46Utan att ha mätt exakt skulle jag säga att på en långrunda ger samma ansträngning 32 km/h i snitt istf 30 med gamla hjulen o bra däck, alltså 5% lite drygt . Gamla hjulen med orignaldäck var ytterligare långsamma. Men det beror ju på flera saker, som om m
Utan att ha mätt exakt skulle jag säga att på en långrunda ger samma ansträngning 32 km/h i snitt istf 30 med gamla hjulen o bra däck, alltså 5% lite drygt . Gamla hjulen med orignaldäck var ytterligare långsamma. Men det beror ju på flera saker, som om m
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 15:571702,51 km i år.
På lopp som VR, Tjej eller Halv märks det inte mycket av hjulen tycker jag. Däcken är prio så fall
1702,51 km i år.
På lopp som VR, Tjej eller Halv märks det inte mycket av hjulen tycker jag. Däcken är prio så fall
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 16:56Anders, räknade du med placeboeffekten då!? 🙂
Annars skullle jag idag rekommendera att låta din lokala cykelmek sätta ihop ett handbyggt hjulpar på 28-36 ekrar med kvalitetsnav och bra fälgar, så får du starka, lätta och lättrullade hjul till bra pris
Anders, räknade du med placeboeffekten då!? 🙂
Annars skullle jag idag rekommendera att låta din lokala cykelmek sätta ihop ett handbyggt hjulpar på 28-36 ekrar med kvalitetsnav och bra fälgar, så får du starka, lätta och lättrullade hjul till bra pris
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 17:08Bara erfarenheten ger massor. Att lära sig läsa backar, att hantera energiintaget, att växla effektivt och ha ett bra rundtramp. Att träna också givetvist, lol.
Det var många av mina vänner som inte förstod varför jag var långsam på öppet spår. - Du som
Bara erfarenheten ger massor. Att lära sig läsa backar, att hantera energiintaget, att växla effektivt och ha ett bra rundtramp. Att träna också givetvist, lol.
Det var många av mina vänner som inte förstod varför jag var långsam på öppet spår. - Du som
Quote from Berit Bengtson on 6 May 2011, 17:37Lämpliga hjul för VR har jag tipsat om här:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1004618#p1006590
Lämpliga hjul för VR har jag tipsat om här:
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1004618#p1006590
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 22:49Placebo-effekten är väl största behållningen av att köpa nya cykelprylar?
Placebo-effekten är väl största behållningen av att köpa nya cykelprylar?
Quote from Funbeat user on 7 May 2011, 05:22Anders: Givetvis! Jag förstår nu att du har total koll på detta! 🙂
Anders: Givetvis! Jag förstår nu att du har total koll på detta! 🙂