Quote from Guest on 21 October 2006, 10:49Jag har tänkt att följa ett program från marathon.se ett tag framöver, det består av tre pass i veckan - ett lätt distanspass, ett pass med fartlek, intervaller o likn och ett långpass. Eftersom jag är rätt mörkrädd och det börjar bli ordentligt mörkt på
Jag har tänkt att följa ett program från marathon.se ett tag framöver, det består av tre pass i veckan - ett lätt distanspass, ett pass med fartlek, intervaller o likn och ett långpass. Eftersom jag är rätt mörkrädd och det börjar bli ordentligt mörkt på
Quote from Funbeat user on 21 October 2006, 10:59Håller med! Ta bort intervallpasset. Vet inte så mycket om spinning, men inte är det återhämtande på samma vis som ett lugnt distanspass, utan allt som oftast en rejäl genomkörare?
Jag har börjat med intervaller nu efter en hel del (har kanske snittat 35
Håller med! Ta bort intervallpasset. Vet inte så mycket om spinning, men inte är det återhämtande på samma vis som ett lugnt distanspass, utan allt som oftast en rejäl genomkörare?
Jag har börjat med intervaller nu efter en hel del (har kanske snittat 35
Quote from Fredrik Närenfors on 21 October 2006, 11:06Spinning tränar den centrala konditionen, hjärta och lungor.
Löpning tränar central kondition samt grenspecifik(lokal) kondition.Har aldrig funderat på vad som ersätter vad, men jag slänger ut några påståenden så får vi se om dom håller.
Distanpass trä
Spinning tränar den centrala konditionen, hjärta och lungor.
Löpning tränar central kondition samt grenspecifik(lokal) kondition.
Har aldrig funderat på vad som ersätter vad, men jag slänger ut några påståenden så får vi se om dom håller.
Distanpass trä
Quote from Linnea Persson on 21 October 2006, 11:15Kanske ska bidra med lite historia då. Jag började inte träna förrän jag var 20, idag är jag 26 år. Jag började springa då jag fyllde 20 och sprang på känn, så mycket och ofta som kändes bra, för tre år sen hade jag lyckats öka träningsmängden till ca tre
Kanske ska bidra med lite historia då. Jag började inte träna förrän jag var 20, idag är jag 26 år. Jag började springa då jag fyllde 20 och sprang på känn, så mycket och ofta som kändes bra, för tre år sen hade jag lyckats öka träningsmängden till ca tre
Quote from Fredrik Närenfors on 21 October 2006, 11:33Löpning är bra träning för cyklister med ömtåliga knän.
Cykling är bra träning för löpare med ömtåliga knän.Bra va. De olika sporterna kompletterar varandra och bygger upp knästyrka på olika vis
Att tänka på för knäna vid cyklin/spinning
Sitt inte för
Löpning är bra träning för cyklister med ömtåliga knän.
Cykling är bra träning för löpare med ömtåliga knän.
Bra va. De olika sporterna kompletterar varandra och bygger upp knästyrka på olika vis
Att tänka på för knäna vid cyklin/spinning
Sitt inte för
Quote from Funbeat user on 21 October 2006, 12:01Det blir nog bra att byta ut intervallpasset mot spinning.
Men tänk på att smyga upp långpasset i längd/tid då det är lätt att bli skadad om man ökar sin mängd för snabbt.
Lycka till!
Det blir nog bra att byta ut intervallpasset mot spinning.
Men tänk på att smyga upp långpasset i längd/tid då det är lätt att bli skadad om man ökar sin mängd för snabbt.
Lycka till!
Quote from Linnea Persson on 21 October 2006, 13:32Tackar! Skönt när alla hjälp man får pekar åt samma slutsats. Ofta får man så motstridiga tips så man är mer förvirrad än innan man ställde sin fråga.
Då blir det spinning istället för intervaller fram till i vår då kvällarna börjar bli lite ljusare igen
Tackar! Skönt när alla hjälp man får pekar åt samma slutsats. Ofta får man så motstridiga tips så man är mer förvirrad än innan man ställde sin fråga.
Då blir det spinning istället för intervaller fram till i vår då kvällarna börjar bli lite ljusare igen