Quote from Funbeat user on 17 October 2013, 22:44Re: Prövat att dra åt "fel" håll?
Prövat att dra åt RÄTT håll....? 😉
Är du helt och 100% säker på vilket håll du ska dra? Och att du drar där åt? Frågan måste ställas känner jag.(Med 99.9% sannolikhet vet du ju redan, men höger pedalarm är normalg
Re: Prövat att dra åt "fel" håll?
Prövat att dra åt RÄTT håll....? 😉
Är du helt och 100% säker på vilket håll du ska dra? Och att du drar där åt? Frågan måste ställas känner jag.
(Med 99.9% sannolikhet vet du ju redan, men höger pedalarm är normalg
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 12:42Om det nu var en kommentar om mitt tips med "fel håll", grejen med det är att man bara ska få det att släppa, inte att man skall dra åt det direkt. Muttrar som är fastrostade kan det funka på t.ex. Men som sagt, det skall bara precis släppa, inte någon di
Om det nu var en kommentar om mitt tips med "fel håll", grejen med det är att man bara ska få det att släppa, inte att man skall dra åt det direkt. Muttrar som är fastrostade kan det funka på t.ex. Men som sagt, det skall bara precis släppa, inte någon di
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 13:34Jag har inte hunnit kolla något mer på det, eller testat att dra åt fel håll heller. Men har köpt 5-56 så ska gå ner till cykeln och spraya. Så ska jag se om man kan få loss de där i helgen! 🙂
Jag har inte hunnit kolla något mer på det, eller testat att dra åt fel håll heller. Men har köpt 5-56 så ska gå ner till cykeln och spraya. Så ska jag se om man kan få loss de där i helgen! 🙂
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 14:05Efter att ha köpt en pedalavdragare och sprayat 5-56 har jag nu fått av i alla fall 1 pedal på egen hand... Men fick mer eller mindre stå på skaftet till avdragaren! 😀
Men pedal nr 2 sitter utav bara f*n......
Efter att ha köpt en pedalavdragare och sprayat 5-56 har jag nu fått av i alla fall 1 pedal på egen hand... Men fick mer eller mindre stå på skaftet till avdragaren! 😀
Men pedal nr 2 sitter utav bara f*n......
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 14:11Jag får tyvärr inte av den vänstra pedalen på min nya cykel. Hade knakljud som dock försvann när jag sprejade på rostlösning några gånger. När du monterar pedaler så kan det vara bar att ha lite fett på gängorna! Tydligen skall det vara lite lättare att f
Jag får tyvärr inte av den vänstra pedalen på min nya cykel. Hade knakljud som dock försvann när jag sprejade på rostlösning några gånger. När du monterar pedaler så kan det vara bar att ha lite fett på gängorna! Tydligen skall det vara lite lättare att f
Quote from Funbeat user on 18 October 2013, 14:11dubbel
dubbel
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 00:20Fick av pedal nr 2 också efter mycket slit 🙂 Men han inte montera de nya pedalerna idag. Men ska ta tag i det imorgon om man kommer från helgjobbet i vettig tid...
Fick av pedal nr 2 också efter mycket slit 🙂 Men han inte montera de nya pedalerna idag. Men ska ta tag i det imorgon om man kommer från helgjobbet i vettig tid...
Quote from Mattias Johansson on 19 October 2013, 04:31Paul/Amanda - Därför jag tidigare skrev om att jag använder ett rör på 1,25 m. Det är stor skillnad att trä på ett rör på verktyget och få en momentarm på över metern istället för några decimeter.
Paul - Du har koll på att vänster pedal är vänstergängad?
Paul/Amanda - Därför jag tidigare skrev om att jag använder ett rör på 1,25 m. Det är stor skillnad att trä på ett rör på verktyget och få en momentarm på över metern istället för några decimeter.
Paul - Du har koll på att vänster pedal är vänstergängad?
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 08:15Svar ja....
Svar ja....
Quote from Funbeat user on 19 October 2013, 09:09Linnex, jag hade inget lämpligt rör att använda mig utav här. Jag vet att vi brukar använda ett rör när vi byter däck på bilen men det är hos svärfar de.. Men det gick en då 🙂
Vänsterpedalen var det som satt stenhårt här med.. Men jag drog lite åt båda
Linnex, jag hade inget lämpligt rör att använda mig utav här. Jag vet att vi brukar använda ett rör när vi byter däck på bilen men det är hos svärfar de.. Men det gick en då 🙂
Vänsterpedalen var det som satt stenhårt här med.. Men jag drog lite åt båda