Quote from Guest on 21 July 2011, 18:56Jag skall springa ett lopp som varar i 6 timmar.
Då jag är väldigt ovan (har endast använt skorna på 3st 9-10 km pass och en 2,5 timmarsrunda) med mina nya "tunnare" Kinvara undrar jag om det bästa vore att byta skor "halvtids" och i så fall i vilken ord
Jag skall springa ett lopp som varar i 6 timmar.
Då jag är väldigt ovan (har endast använt skorna på 3st 9-10 km pass och en 2,5 timmarsrunda) med mina nya "tunnare" Kinvara undrar jag om det bästa vore att byta skor "halvtids" och i så fall i vilken ord
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 19:06Jag gjorde så på TEC. Först 4 mil i min nya Nike Free, sen 4 mil till i aquasocks.
NikeFree-skorna är visserligen mjuka, platta och lätta men ack så mycket dämpning. Efter fyra mil var jag helt slut i benen och flåsade mej in i depå med tunnelseende och
Jag gjorde så på TEC. Först 4 mil i min nya Nike Free, sen 4 mil till i aquasocks.
NikeFree-skorna är visserligen mjuka, platta och lätta men ack så mycket dämpning. Efter fyra mil var jag helt slut i benen och flåsade mej in i depå med tunnelseende och
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 19:256H Karlstad.
1. Var lugn.
2. Du har ej långt tills du är tillbaks för varvning.
3. Börja med dina i storlek minsta skor.
4. Sväller fötterna - byt upp dig.Vad gäller snällare skor?
Använd de tycker känns bekvämast.För de allra flesta är varken Ni
6H Karlstad.
1. Var lugn.
2. Du har ej långt tills du är tillbaks för varvning.
3. Börja med dina i storlek minsta skor.
4. Sväller fötterna - byt upp dig.
Vad gäller snällare skor?
Använd de tycker känns bekvämast.
För de allra flesta är varken Ni
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 19:55...och när började förresten Kinvara räknas som "tunnare"?
...och när började förresten Kinvara räknas som "tunnare"?
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 20:48Kinvaran räknas till typen "tävlingsskor".
Således tillhör de de lättare.En tung sko väger över 500 gram.
Kinvaran runt 200 - eller.Jag väger 87 kg = tung löpare.
När jag vägde 72 kg var jag halvtung.Kenyaner har en lätt matchvikt.
Detta med
Kinvaran räknas till typen "tävlingsskor".
Således tillhör de de lättare.
En tung sko väger över 500 gram.
Kinvaran runt 200 - eller.
Jag väger 87 kg = tung löpare.
När jag vägde 72 kg var jag halvtung.
Kenyaner har en lätt matchvikt.
Detta med
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 20:486-timmars är egentligen för kort för att hålla på med skobyte men eftersom det är rundbana så kan du ju gärna parkera ett par skor att byta med. Att du tänker tanken tyder på ultramedvetenhet. Om inte annat så är det bra för det mentala att veta att man h
6-timmars är egentligen för kort för att hålla på med skobyte men eftersom det är rundbana så kan du ju gärna parkera ett par skor att byta med. Att du tänker tanken tyder på ultramedvetenhet. Om inte annat så är det bra för det mentala att veta att man h
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 20:51(t+) Mikael.
(t+) Mikael.
Quote from Funbeat user on 21 July 2011, 21:16TACK för inläggen!
Jag har tagit med mig något från er alla tre.
jag är verkligen i början av mitt mål mot Ultra så det blir en hård kamp mot många mil, men det är "bara" roligt.
Skall ta med mig rygga med ombytesskor under kommande långpass, prova lite
TACK för inläggen!
Jag har tagit med mig något från er alla tre.
jag är verkligen i början av mitt mål mot Ultra så det blir en hård kamp mot många mil, men det är "bara" roligt.
Skall ta med mig rygga med ombytesskor under kommande långpass, prova lite