Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 15:13Nä, det har du rätt i Stefan.
Jag tänkte snabbt byta tillbaka om de nya inte passade då jag inte vill vara utan cykel.
Nä, det har du rätt i Stefan.
Jag tänkte snabbt byta tillbaka om de nya inte passade då jag inte vill vara utan cykel.
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 21:36Knacka inte med skruvmejsel, gärna med något som fördelar kraften över hela ytan. Så dem inte sätter sig pga av snebelastning.
Knacka inte med skruvmejsel, gärna med något som fördelar kraften över hela ytan. Så dem inte sätter sig pga av snebelastning.
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 21:52Jag ska prova med ett rör............................
Jag ska prova med ett rör............................
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 22:28Att plocka ur skålarna med ett rör, inga problem.
Att sätta i nya lite värre. Man kan knacka i dom, lägg en träbit emellan och knacka i.
Man kan osså pressa i dom i ett skruvstäd.
Svårare att få i nya än att plocka ur gamla. Tycker jag iallafall. 🙂
Att plocka ur skålarna med ett rör, inga problem.
Att sätta i nya lite värre. Man kan knacka i dom, lägg en träbit emellan och knacka i.
Man kan osså pressa i dom i ett skruvstäd.
Svårare att få i nya än att plocka ur gamla. Tycker jag iallafall. 🙂
Quote from Funbeat user on 20 May 2010, 22:51Davids tips för montering av lager funkade för mig:
Skaffa en gängad stång, gärna grov (vill minnas att jag körde typ M12 eller värre), 2 stora brickor och muttrar.Sätt gängade stången genom styrröret (heter det så) och använd brickorna och muttrarna fö
Davids tips för montering av lager funkade för mig:
Skaffa en gängad stång, gärna grov (vill minnas att jag körde typ M12 eller värre), 2 stora brickor och muttrar.
Sätt gängade stången genom styrröret (heter det så) och använd brickorna och muttrarna fö
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 08:35Den gängade stången lät ju som ett suveränt tips!
Går dem inte även att knacka i med hjälp av de gamla lagrerna?
Den gängade stången lät ju som ett suveränt tips!
Går dem inte även att knacka i med hjälp av de gamla lagrerna?
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 08:44Jag har alltid kört med den gängade stång-lösningen och den fungerar mycket bra.
Jag har alltid kört med den gängade stång-lösningen och den fungerar mycket bra.
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 10:53Här finns en jättebra guide med bilder, tips och trix för hur man byter styrlager.
http://happymtb.org/forum/read.php/1/431540
Här finns en jättebra guide med bilder, tips och trix för hur man byter styrlager.
Quote from Funbeat user on 21 May 2010, 10:57Här kommer mera! En samling bra trådar från Happy om mektips och lite annat smått å gott.
http://happymtb.org/forum/lasvart/
Här kommer mera! En samling bra trådar från Happy om mektips och lite annat smått å gott.