Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 16:13Grenmått 87,5 cm och totallängd 182 cm. Måttet från golv till halsgropen är 149cm.
Grenmått 87,5 cm och totallängd 182 cm. Måttet från golv till halsgropen är 149cm.
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 16:22Lår 62,5
Underarm 38
Arm 67,5
Underben 57,5är de andra måtten mätta enligt comp.cyclist
Lår 62,5
Underarm 38
Arm 67,5
Underben 57,5
är de andra måtten mätta enligt comp.cyclist
Quote from Berit Bengtson on 9 March 2013, 16:43Matts:
Med de måtten förstår jag att du har svårt att hitta en lämplig cykel.
Du har nämligen ovanligt långa ben i förhållande till din kroppslängd.
Normalt för din kroppslängd är c:a 5cm mindre, åtminstone enl:
BILD:http://www.merileth.com/merileth_gif/i
Matts:
Med de måtten förstår jag att du har svårt att hitta en lämplig cykel.
Du har nämligen ovanligt långa ben i förhållande till din kroppslängd.
Normalt för din kroppslängd är c:a 5cm mindre, åtminstone enl:
BILD:http://www.merileth.com/merileth_gif/i
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 17:18Oj! Häftigt! Cykeln jag har nu upplever jag som lite lång mellan sadel och styre och jag har funderat på en kortare styrtapp. Jag ska kolla upp måtten på den lite senare ikväll när barnen somnat.
Oj! Häftigt! Cykeln jag har nu upplever jag som lite lång mellan sadel och styre och jag har funderat på en kortare styrtapp. Jag ska kolla upp måtten på den lite senare ikväll när barnen somnat.
Quote from Funbeat user on 9 March 2013, 21:06Intressanta artiklar! Min cykel har 585mm stack och 400mm reach. Dessutom 100mm styrtapp och 175mm vevarm. Enligt Merileth borde jag ha kortare mellan styre och sadel än jag har idag och längre vevarmar. Canyoncykeln i L(58) är lite högre och kortare än
Intressanta artiklar! Min cykel har 585mm stack och 400mm reach. Dessutom 100mm styrtapp och 175mm vevarm. Enligt Merileth borde jag ha kortare mellan styre och sadel än jag har idag och längre vevarmar. Canyoncykeln i L(58) är lite högre och kortare än
Quote from Funbeat user on 10 March 2013, 11:44Stort tack för hjälpen Håkan! Nu vet jag lite bättre vad jag ska titta efter.
Stort tack för hjälpen Håkan! Nu vet jag lite bättre vad jag ska titta efter.