Quote from Guest on 25 September 2010, 10:08Förslag på hur man lättast får loss vevlagret(Ultegra 6500), vänster sida var inga problem att lossa, höger sida sitter som berget(skruvar medurs)
Jag har rätt verktyg, tänkte om ni har några knep som ni har tagit till vid liknande tillfälle?
Förslag på hur man lättast får loss vevlagret(Ultegra 6500), vänster sida var inga problem att lossa, höger sida sitter som berget(skruvar medurs)
Jag har rätt verktyg, tänkte om ni har några knep som ni har tagit till vid liknande tillfälle?
Quote from Lars Ekegård on 25 September 2010, 10:18Edit. Tänkte att du drog åt fel håll men vänstergängen har du visst koll på.
Varmluftpistol och värma lite kan hjälpa.
Edit. Tänkte att du drog åt fel håll men vänstergängen har du visst koll på.
Varmluftpistol och värma lite kan hjälpa.
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 10:33http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=94
Quote from Funbeat user on 25 September 2010, 21:34Sätt fast verktyget i skruvstädet och använd cykeln som verktyg,
Sätt fast verktyget i skruvstädet och använd cykeln som verktyg,
Quote from Rasmus Olsson on 25 September 2010, 22:18Hade samma problem, Cykelcity löste det med en enormt lång polygrip.
Hade samma problem, Cykelcity löste det med en enormt lång polygrip.
Quote from Lars Ekegård on 25 September 2010, 22:35Har kört rörtång en gång, funkade också, de milimetrar som sticker ut brukar räcka för att få grepp på hylsan och får man över en halvmeter dragstång så brukar det mesta ge med dig.
Har kört rörtång en gång, funkade också, de milimetrar som sticker ut brukar räcka för att få grepp på hylsan och får man över en halvmeter dragstång så brukar det mesta ge med dig.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 09:48Kruxet är att få "vertyget" att vara kvar när jag ska dra runt det.
Kruxet är att få "vertyget" att vara kvar när jag ska dra runt det.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 09:48Snabbkoppling genom vevlagret.
Snabbkoppling genom vevlagret.
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 10:28cykelunderhåll (?!), lossa den med jämna mellanrum så slipper man problemet t.ex en gg/mån. Tar ca:15 min inkl. rengöring kan ta längre tid med tanke på märket.
cykelunderhåll (?!), lossa den med jämna mellanrum så slipper man problemet t.ex en gg/mån. Tar ca:15 min inkl. rengöring kan ta längre tid med tanke på märket.
Quote from Lars Ekegård on 26 September 2010, 11:07Japp det här med underhåll är rätt viktigt speciellt om den är dåligt fabriksmonterad, tex vevlager och pedaler behöver ofta typ zink/silverpasta eller ett bra fett för att man ska kunna få lös dom.
På en numera såld cykel fick jag skrota båda pedalerna
Japp det här med underhåll är rätt viktigt speciellt om den är dåligt fabriksmonterad, tex vevlager och pedaler behöver ofta typ zink/silverpasta eller ett bra fett för att man ska kunna få lös dom.
På en numera såld cykel fick jag skrota båda pedalerna