Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 12:18Det kan även vara problem att få loss nya grejor.
På en helt ny Bianchi fick jag inte loss pedalerna, trotts att jag hade en pedalnyckel. Jag fick åka till en cykelverkstad där de använde en pedalnyckel med ett halvmeter-långt skaft, för att få loss peda
Det kan även vara problem att få loss nya grejor.
På en helt ny Bianchi fick jag inte loss pedalerna, trotts att jag hade en pedalnyckel. Jag fick åka till en cykelverkstad där de använde en pedalnyckel med ett halvmeter-långt skaft, för att få loss peda
Quote from Funbeat user on 26 September 2010, 12:59Det händer sällan att pedaler monteras i fabriker det görs i butikerna pga packning och transport osv.
Varför drar de åt pedalerna så in i he...te har jag svårt att förstå(t-) Max. 3-4 Nm räcker + lite(!) kopparpasta på gängorna 😉
Det händer sällan att pedaler monteras i fabriker det görs i butikerna pga packning och transport osv.
Varför drar de åt pedalerna så in i he...te har jag svårt att förstå(t-) Max. 3-4 Nm räcker + lite(!) kopparpasta på gängorna 😉
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 13:38Sett nyklen fast i pedalen, å gi den et slag med denne. Det hjelper hver gang. Ellers er Shimanos monterings pasta bedere en alt annet, også til å fjerne knirkelyder
BILD:http://www.tingstad.no/cat/file.asp?ID=30320
Sett nyklen fast i pedalen, å gi den et slag med denne. Det hjelper hver gang. Ellers er Shimanos monterings pasta bedere en alt annet, også til å fjerne knirkelyder
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 07:19Ska prova med förslaget från Fp. David ¤.
Ska prova med förslaget från Fp. David ¤.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 10:48Har du provat med Kylspray? om inte så kan det kanske vara ett alternativ.
Kyl ner - värm upp, med riktigt varmt vatten. Sedan drar du.
Vänligen
P.
Har du provat med Kylspray? om inte så kan det kanske vara ett alternativ.
Kyl ner - värm upp, med riktigt varmt vatten. Sedan drar du.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 29 September 2010, 11:51Fick loss den, tackar "Fp. David ¤."
Fick loss den, tackar "Fp. David ¤."