Quote from Guest on 14 October 2009, 21:18Jag var inne och köpte en scott addict r2 idag och upptäckte att det satt ett typ integrerat velager för shimano.. Jag kör campa och måste byta detta eller lämna tillbaka cykeln. Går det att byta vevlagret?
Jag var inne och köpte en scott addict r2 idag och upptäckte att det satt ett typ integrerat velager för shimano.. Jag kör campa och måste byta detta eller lämna tillbaka cykeln. Går det att byta vevlagret?
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 21:28Så länge det inte är pressat i ramen är det inget problem.
Så länge det inte är pressat i ramen är det inget problem.
Quote from ellen olsson on 14 October 2009, 21:41...och om det skulle vara pressat i ramen så har Cykelmagneten Wilier Cento1-ramar för Campa.
...och om det skulle vara pressat i ramen så har Cykelmagneten Wilier Cento1-ramar för Campa.
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 12:43Det har ordnat sig, det var ett integrerat vevlager som var pressat eller motsvarande ( ej gängat), men butiken ordnar fram en r1 med engelsk gänga som jag får istället. Så nu jag kan fortsätta hoja med mina sköna campagrejer..
Tack för hjälpen ändå!
Det har ordnat sig, det var ett integrerat vevlager som var pressat eller motsvarande ( ej gängat), men butiken ordnar fram en r1 med engelsk gänga som jag får istället. Så nu jag kan fortsätta hoja med mina sköna campagrejer..
Tack för hjälpen ändå!
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 13:55Finns det inte lösningar utan ipressade lager?
Finns det inte lösningar utan ipressade lager?
Quote from Berit Bengtson on 15 October 2009, 14:06Daniel Säfström skrev:
> butiken ordnar fram en r1 med engelsk gängaVarvid David undrade:
> Finns det inte lösningar utan ipressade lager?Varför läsa alla fyra inlägg i en tråd innan man svarar?
Eller blev det för mkt punsch till ärtsoppan o pannka
Daniel Säfström skrev:
> butiken ordnar fram en r1 med engelsk gänga
Varvid David undrade:
> Finns det inte lösningar utan ipressade lager?
Varför läsa alla fyra inlägg i en tråd innan man svarar?
Eller blev det för mkt punsch till ärtsoppan o pannka
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 14:07eller så läser man Tour.
eller så läser man Tour.
Quote from Mattias Johansson on 15 October 2009, 14:17Vad vinner man med pressade vevlager? Är ju bara bökigare vid service/byte....
Vad vinner man med pressade vevlager? Är ju bara bökigare vid service/byte....
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 14:20Lite lättare konstruktion och sen så knyter man upp kunden.
Bättre att ha en cykel som klart ligger över 7 kg och se till så att BMI sjunker istället.
Det är trots allt ekipagets vikt som är intressant.
Lite lättare konstruktion och sen så knyter man upp kunden.
Bättre att ha en cykel som klart ligger över 7 kg och se till så att BMI sjunker istället.
Det är trots allt ekipagets vikt som är intressant.
Quote from Berit Bengtson on 15 October 2009, 15:24Linnex Sr undrade:
> Vad vinner man med pressade vevlager?Fp. David P ¤ påstod:
> Lite lättare konstruktion och sen så knyter man upp kunden.Nja, det finns ju en standard för ipressade vevlager: BB30
och det där med viktminskningen beror väl på vad
Linnex Sr undrade:
> Vad vinner man med pressade vevlager?
Fp. David P ¤ påstod:
> Lite lättare konstruktion och sen så knyter man upp kunden.
Nja, det finns ju en standard för ipressade vevlager: BB30
och det där med viktminskningen beror väl på vad