Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelByta vevlager på en scott addict …
You need to log in to create posts and topics.

Jag var inne och köpte en scott addict r2 idag och upptäckte att det satt ett typ integrerat velager för shimano.. Jag kör campa och måste byta detta eller lämna tillbaka cykeln. Går det att byta vevlagret?

Så länge det inte är pressat i ramen är det inget problem.

...och om det skulle vara pressat i ramen så har Cykelmagneten Wilier Cento1-ramar för Campa.

Det har ordnat sig, det var ett integrerat vevlager som var pressat eller motsvarande ( ej gängat), men butiken ordnar fram en r1 med engelsk gänga som jag får istället. Så nu jag kan fortsätta hoja med mina sköna campagrejer..
Tack för hjälpen ändå!

Finns det inte lösningar utan ipressade lager?

Daniel Säfström skrev:
> butiken ordnar fram en r1 med engelsk gänga

Varvid David undrade:
> Finns det inte lösningar utan ipressade lager?

Varför läsa alla fyra inlägg i en tråd innan man svarar?
Eller blev det för mkt punsch till ärtsoppan o pannka

eller så läser man Tour.

Vad vinner man med pressade vevlager? Är ju bara bökigare vid service/byte....

Lite lättare konstruktion och sen så knyter man upp kunden.
Bättre att ha en cykel som klart ligger över 7 kg och se till så att BMI sjunker istället.
Det är trots allt ekipagets vikt som är intressant.

Linnex Sr undrade:
> Vad vinner man med pressade vevlager?

Fp. David P ¤ påstod:
> Lite lättare konstruktion och sen så knyter man upp kunden.

Nja, det finns ju en standard för ipressade vevlager: BB30
och det där med viktminskningen beror väl på vad