Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCamelback och cykelbyxor.
You need to log in to create posts and topics.

12

en sån där camelback skulle man ju haft.:)

Jag kör med två olika Camelbak-ryggsäckar. Dels en liten Snobowl på 1.5 liter med isolerad slang (skön på vintern) och dels en större Lobo på 3 liter.
Jag är väldigt nöjd med båda.
Har skrivit en kort summering av Lobon på min hemsida.
http://www.christ

Jag kör med en M.U.L.E och en Classic. Mulen är pefekt till träningrundor på cykel, man får med sig en överdragsjacka, en fika och verktyg. Sen är det fullt. Classic använder jag på mtb-loppen, 2 liter vätska och en sats verktyg får plats. Ska du vara ute

förhoppnings vis blir det väl lite längre tränignsrundor ju längre säsongen går, och jag hade inte tänkt köra på mer än 10 timmar 😉 jo visst kan två flaskor räcka men jag vill gärna ha så jag kan ha extra med mig och framförallt så är det utrymmet i väsk

Verktyg och extra slang får du ned i en sadelväska. Många har det i ryggfickorna.
Extrakläder och matsäck får du ned i ryggfickorna på cykeltröjan. De rymmer mer än en liten ryggsäck och är placerade på rätt ställe. Exempelvis kommer du åt det som ligger

okej jag förstår att du är motstånader av camelback. jag har sadelväska där jag har slangar och lite verktyg. och i fickorna har jagmobiltelefon och lite energi. och jag får inte plats med något plagg iaf.

Kalle. varifrån har du fått att jag är motståndare till Camelback?
Om du läser mina tidigare inlägg ser du att jag har två stycken. En M.U.L.E. och en TransAlp.
Bägge är alldeles utmärkta under rätt förhållanden och jag är mycket nöjd med dom.
Jag säger b

okej under rätt förhållanden. får köpa en och se under vilka förhållanden jag behöver den.

12