Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCamelbak på långlopp?
You need to log in to create posts and topics.

Jag har funderat på att köra med Camelbak på långlopp där det är långt mellan vätskekontrollerna (de flesta långlopp) . Är det någon som har provat?

Idag körde jag med Camelbak och isolerad slang på ett distanspass, men munstycket läckte och jag blev blö

Jepps det har jag vätskeblåsa med slang tycker jag är överlägset på långa distanser. Hade den t.o.m på Stockholm marathon. Mycket nöjd med den...

Nej, är det tävling gäller det att bära på så lite som möjligt. Är det max en halvmil mellan vätskestationerna tar jag inte med vatten alls. På de allra flesta långlopp serveras det tillräckligt med tilltugg också.

Enda undantaget för min del är Lidingö

i det här fallet är det inte fråga om att bära vätska eller inte, utan Hur jag ska bära den. Jag ska prova att ha slangen på ett lite annat sätt i morgon, kan nog funka.

Ja, då är vätskerygga bäst. Dricker man hyfsat ofta, och bär säcken under ett eller två lager kläder, så borde det inte frysa.

Jag har knappt två lager kläder på mig när jag åker så slangen fick hänga utanpå, vätskan frös, men det var nog för att jag var för dum för att tänka på att blåsa tillbaka vätskan mellan "drickningarna". Ingen höjdare den här gången, gjorde dessutom att j