Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningCatch-up
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Är det någon som kan ge mig lite tips om vad man ska tänka på när man kör övningen "catch-up"?

När jag försöker köra den någorlunda avslappnad åker jag upp och ner i vattnet som en tepåse...

För att det skall likna simning igen måste jag ta i f

Du kan pröva att köra med paddel och dolme för mer flyt. Ta sedan bort paddlarna efter ett tag när det funkar och ännu senare dolmen med.

Jag har precis börjar lära mig crawla och fick instruktionen att köra catch-up i början och upplevde likande problem. Men efter ett par pass (typ 10...) så hittade jag mitt flyt och då var catch-up mycket lättare...

Så för mig så handlade det om att hit

Vill någon utveckla detta med catch-up? Jag har ingen aning om vad det är......

Man gör bara ett armtag i taget så att säga. Ena handen läggs på den andra framför huvudet. Meningen är att man ska "tvinga" fram ett bra grepp i vattnet.

Om du fortfarande undrar kommer här en video på catch-up. Man använder en pinne, så att man inte skall kunna fuska, men det går lika bra med selleri 🙂 eller en tennisboll eller helt utan hjälpmedel...

BRA video-demo!
OK, då vet jag. Detta kallar min tränare "över-lapp" om jag inte hört fel (ni vet, badmössa och vatten överallt).
Vi kör med simplatta i denna övningen........eller vad den heter 😀

BILD:http://www.swimshop.se/img/cache/img_500362495_0.jp