Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonChallenge Roth
You need to log in to create posts and topics.

Långdistans triathlon
http://www.challenge-roth.de/

Jag var väldigt nära att anmäla mig till den här men den hann sälja slut innan jag fick tummen ur 🙁

Slutsåld till 2009?

Jag har hört om det här loppet flera gånger, men undrar: är det nåt speciellt som skiljer detta från andra? Hade fått för mig att det var terrängcykling med efter en youtube:ing så tycker jag det ser normalt ut.

dubbelpostning

Det är en av de absolut snabbaste tävlingarna - kanske t.o.m. den allra snabbaste - du kan hitta på distansen. Banan är m.a.o. mycket flack. Var har du fått terrängcyklingen ifrån?
F.ö. så har Clas Björling - svensk rekordhållare på distansen - gjort sina

Jag kom på det sen, jag känner igen namnet för att det är den snabbaste tiden en svensk gjort... så terrängcykling... vet inte var jag fick det ifrån. Tror jag blandade ihop det med Norseman Extrem, men det är ju inte heller terrängcykling..

Fudnerar på om en bana kan vara mycket snabbare än Kalmar egentligen. Ok, simningen kan ju vara med skyddad och så, men löpningen och cyklingen? Läste ett reportage i en tysk triathlontidning förra året som handlade om Kalmar 07. Schnelle Schweden hette

De brukar varva IM och ½IM och således köra IM vartannat år. Det var iallafall planerat att köra ½IM i år.

Den ligger inte i förbundets tävlingskalender för 2009 än och det verkar inte ha körts någon DM-tävling i lång triathlon (½IM räknas dit i Danmark