Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelChina Carbon!
You need to log in to create posts and topics.

Jag kan sammanfatta de två trådarna ovan - de är väääldigt långa.

1. En av de som kört på yishun-hjulen har varit missnöjd - han köpte fälg för kanttråd och bromsade fälgen varm under ganska massiv utförskörning, inga problem rapporterade på tubfälgerna

Jag köpte en tempo-ram från e-bay-handlaren carbonzone för ett tag sedan. Hade inga som helst problem med handlaren. Man får ju räkna med att kvalitet och finish inte är samma som på en ram för 20 000 kronor men jag är ändå nöjd, speciellt för priset på s

och du rättade inte till "misstaget"?

Funderar fortfarande på det...

Men jag resonerar som så att det kommer kosta svea rike mer än tusen spänn att driva in den där extra tusenlappen så då kan jag lika gärna köpa ett par öl på krogen och betala in pengarna genom alkoholskatt istället.:-)

Du kan skicka in tusenlappen i ett kuvert. Helt anonymt, så du inte behöver bli mobbad av lekkamraterna

Jag kan ta fram ett flertal varianter kolfiberhjul i både tub och kanttråd liknande de yishun levererar och andra komponenter ifrån Kina, är du intresserad så skicka ett PM.

Jag har massor av nöjda kunder och jag levererar på någon vecka till rimliga pri

Snälla Johan B. - Bilder!!! 🙂

Ramen är någon form av generisk model som heter FM018 och tillverkas av dengFu bikes och eventuellt andra tillverkare också. Deras rätt knapphändiga info finns här: http://dengfubikes.com/product.asp?id=3&classid=22

Komponenterna är genomgående SRAM For

Just ja, kan tillägga att jag av en slump såg att "Manne Lorentzon" här i tråden lagt upp lite bilder på några fräsiga hojar i triathlonforumet och att en av dem råkar vara just den ram jag skaffat, fast lackerad i vitt istället.

http://www.funbeat.se/di

Stämmer bra det, dock har jag hittat en leverantör som förser mig med ett flertal olika ramar för triathlon och som sagt även den du anskaffat, de har några enstaka andra ramar med men jag koncentrerar mig på triathleterna då det är mer av en hemmakrets.