Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelChristianloppet Helsingborg - Mal …
You need to log in to create posts and topics.

I år går det tredje historiska cykelloppet "Christianloppet" mellan Helsingborg och Malmö av stapeln. Målet är att det ska bli stort och det är ett slags Vasalopp fast på cykel. Kung Christian var ju kung även i Skåne på den tiden Skåne var danskt och lop

Kommer det finnas tidtagning?

Det finns inte upplagt som en tävling här på Funbeat så att man kan lägga in det i sin träningsplan?

😀
RoFL ...

Man diskuterar faktiskt tidtagning och målet är att inom de närmaste åren ha nått upp till åtskillliga tusen deltagare och det tror jag det kan bli då man också går över sundet och gör reklam.

Hej alla!
Nu har jag lagt upp Christianloppet som "tävling/lopp" i kalendern. Lade även in förra årets sträckning, mappad med Garmin Forerunner under loppet. Hoppas ni som är intresserade kan få träff på det om ni söker på Christianloppet.

I övrigt kan j

Gick händelserna i förväg, NU ligger loppet upplagt. Dock kunde jag inte ladda upp min sparade karta från förra året... och jag tänker inte sitta och lägga rutten manuellt för 98km på små härliga landsvägar :-).
Kartan återfinns på loppets hemsida.

Om du gjort kartan publik för alla så kan man ju se den och då går det att lägga in en länk till din karta, så du ska inte behöva inte rita om den.

Hmm, försökte hitta din runda men lyckades inte. Det beror nog på att du valt att inte visa din träning för andra.

har inte loppet mera fikastuk än tidtagninskaraktär?

hur många startande har det varit dom två år loppet körts?

vem är egentligen arrangör?