Quote from Guest on 6 March 2012, 20:43Jag testade just min nyinköpta CO2-pump av märket BBB. Det gick ganska bra. Slangen fylldes snabbt och hjulet är tillbaks på cykeln. Men vad gör jag nu med den kolsyra som är kvar i patronen? Går patronen att använda igen eller är det bara en engångspatro
Jag testade just min nyinköpta CO2-pump av märket BBB. Det gick ganska bra. Slangen fylldes snabbt och hjulet är tillbaks på cykeln. Men vad gör jag nu med den kolsyra som är kvar i patronen? Går patronen att använda igen eller är det bara en engångspatro
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 20:53Du kan göra läsk i cykelflaskan.
Du kan göra läsk i cykelflaskan.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 20:58Seriöst! Kan jag använda den fler gånger eller ska jag skruva loss den och slänga den i metallåtervinningen?
Seriöst! Kan jag använda den fler gånger eller ska jag skruva loss den och slänga den i metallåtervinningen?
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:05Ingen aning eftersom jag kör med handpump. Tryggt o säkert.
Ingen aning eftersom jag kör med handpump. Tryggt o säkert.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:06Patronen kommer inte att ha tillräckligt med CO2 för ytterligare en punktering. Släng den och bytt till ny patron.
Patronen kommer inte att ha tillräckligt med CO2 för ytterligare en punktering. Släng den och bytt till ny patron.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:11Men vad händer då om det är mer kolsyra i den? Om jag börjar skruva loss den från regulatorn borde det ju smälla till ordentligt eller hur?
Men vad händer då om det är mer kolsyra i den? Om jag börjar skruva loss den från regulatorn borde det ju smälla till ordentligt eller hur?
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:13Det vet jag inte. Bbb säger inte så mycket. Vissa går att reglera andra inte.
BBB, AirSpray CO2-pump kan man reglera och således nyttja flera gånger. Om man inte tömmer all co2 förstås. Då måste man byta co2patron.Vänligen
P.
Det vet jag inte. Bbb säger inte så mycket. Vissa går att reglera andra inte.
BBB, AirSpray CO2-pump kan man reglera och således nyttja flera gånger. Om man inte tömmer all co2 förstås. Då måste man byta co2patron.
Vänligen
P.
Quote from Berit Bengtson on 6 March 2012, 21:15Karin Henriksson skrev:
> Behållaren blev riktigt kall när jag fyllde på slangen.
> Det verkar vara helt i sin ordning.Det är helt i sin ordning. Alla gaser fungerar så.
Det fungerar även omvänt, det är därför dieselmotorer fungerar som de gör.
http://
Karin Henriksson skrev:
> Behållaren blev riktigt kall när jag fyllde på slangen.
> Det verkar vara helt i sin ordning.
Det är helt i sin ordning. Alla gaser fungerar så.
Det fungerar även omvänt, det är därför dieselmotorer fungerar som de gör.
http://
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:16Men vad händer då om det är mer kolsyra i den? Om jag börjar skruva loss den från regulatorn borde det ju smälla till ordentligt eller hur?
Om du har en regulator så öppnar du den och på så vis tömmer du ut resterande rester av co2.
Vänligen
P.
Men vad händer då om det är mer kolsyra i den? Om jag börjar skruva loss den från regulatorn borde det ju smälla till ordentligt eller hur?
Om du har en regulator så öppnar du den och på så vis tömmer du ut resterande rester av co2.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 6 March 2012, 21:16Vilket slöseri!
Vilket slöseri!