Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonColtings nya bok
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag känner också att Joe Friels "Triathletes training bible" är väldigt mastig. Och jag är nog inte en tabell-person när det kommer till träning. Jag vill köra mer på känsla istället.

Jag tror att det är Erika Rosenbaum på omslaget,
hon har en blogg här: http://triathlon.runnersworld.se/blogs/erikarosenbaum/index.htm

Jag har använt boken "The 12-Week Triathlete" av Tom Holland.
Den innehåller lite fakta och vad man ska tänka på.

Tränings schemat är på 12 veckor (Sprint, Olympisk, HIM och IM distanser) och jag tycker det varit skönt att ha som bas. Alla distanser har

12 veckors träning för en IM låter lite väl kort. Då bör man nog ha rört på sig rejält mycket innan.

Stämmer Mattias. Jag hade simmat, sprungit och cyklat regelbundet i ca 5 mån när jag hoppade på IM programmet. För nybörjare och det funkade bra.

Jag tror nog man ska använda den som ett verktyg för att träna rätt och få lite toppning till loppet.

Svårt att hitta bra böcker för triathlon, tyvärr! Vill man ha en enkel och bra bok om uthållighet så ska man absolut titta på UTHÅLLIGHET - TRÄNING SOM GER RESULTAT, Sisu idrottsböcker. Innehåller träning från den norska modellen. Värt att notera är ju at

12