Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelColumbus Capo
You need to log in to create posts and topics.

Det gör väl inget om någon kryddar trådarna lite. Ha lite humor för tusan.

Hej allihopa!

Tar upp tråden igen för att jag fortfarande inte bestämt mig för cykel.

Funderar som sagt på en Columbus Capo. Läser på CykelCitys hemsida: "Generation 5 carbonmix och Zero Void Technology ger tillsammans byggkvalitet i toppklass."
- Betyd

Daniel H skrev:
> Betyder detta nånting vettigt?

Nej, eller det finns åtminstone andra detaljer som är viktigare.
Tex vilka garantier lämnar de?

> Jag gillar att Columbus kommer med full Ultegra grupp

Enl mig finns det ingen anledning till att betala

+1 på Håkans sista stycke (men jag är partisk, han å Nypan har lurat på mig hjul...)

Är det några hjul som han först har hissat och sedan dissat, efter någon TOURtest?
Jag vet ingen som har kört? med så många hjul och sedan köpt nytt inom så kort tid.

Ja, men det känns som att det är svårt att hitta en cykel i 20 tkr-klassen med sjyssta hjul.

Min plan är att köpa en cykel i år och sen kanske lägga 5-6 tkr på hjul till nästa år.

Capo kommer med Fulcrum 5 som inte verkar få topp-betyg i några tester m

Vad gäller gruppen så skulle jag mycket väl kunna nöja mig med en 105-grupp. Trek blandar mellan grupperna på sina cyklar, vad finns det för anledning till det och framförallt, spelar det någon roll?

Tack för hjälpen!

Varför så dyra hjul?
Du kan få väldigt bra hjul från 329 Euro här
http://www.actionsports.de/de/Laufraeder/Custom-Laufraeder/Rennrad-28-Zoll/Shimano-Ultegra-Custom-Laufradsatz-fuer-Rennrad::8307.html

Columbus Capo är Cykel Citys eget merke. I Coluumbus sin katalog finnes den inte. Det er en Taiwan ramme som C.C importerer i sin fare og setter på utstyr etter "Svenske" forhold.

Men den er sikkert topp likeveld.

Ja, hjul från Tyskland verkar ju vara en riktig besparing. 5-6 tkr är väl mitt tak kan man säga, men det blir som sagt nästa år, då får jag köra en riktig runda och läsa alla trådar på FunBeat.

I år blir det en cykel med carbon-ram som jag tänkte ha rätt