Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelColumbus Pinta RS - Erfarenheter?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Hoppas få lite råd och erfarenhetssynpunkter från Er som har erfarenhet av Columbus Pinta RS. Jag funderar på att köpa en sådan på CykelCity och få den utprovad efter mina mått och undrar om Ni kunniga råder mig till detta inköp?

Hört att Pintan är

1. ja
2. du har för mycket pengar eller vill ha nåt nytt
3. konstig fråga - en bikefitt gör samma nytta, oavsett om du köper nytt eller begagnat
4. slitdelar kommer du alltid få byta, oavsett cykelmodell, ny eller gammal (kedja, kassett, bromsbelägg, däck

Jag hade en pinta som 1a cykel.tyckte det funkade bra.Jag bytade cykel när jag blev sugen på att börja tävla.Då fälgarna blev ganska vinga vid igångdrag och liknande.Men den funkar utmärkt på vättern.

Det var kanon att fä hjälp med alla mått i början tyc

Jag beställde en Columbus (kommer inte ihåg modellen) på CykelCity i Lund för evigheter sedan som student. Vi kom överens om specifikationerna men när cykeln väl levererades hade den delvis andra komponenter. Det och ramens stötiga egenskaper gjorde att j

Jag köpte Bruses Pinta och är mycket nöjd med den. Den dög mer än väl för att ta mig runt Vättern på ett behagligt sätt.

Å andra sidan har jag aldrig provat någon annan racer så jag har inget att jämföra med.

Min sambo köpte en pinta i somras och hon är nöjd. Själv tycker jag att intrycket och känslan är att den är mycket välbygd med bra komponenter.

Jag har också en Pinta och är mycket nöjd!

Men som någon sa. Man får tyvärr kolla komponenterna på cykeln när du hämtar den. På min cykel satt det hjul som i utpris skulle kosta nästan 1500kr mindre än vad den var specad med.

Saken är den att för funkt

Jag köpte en Pinta i Mars 2011 och är mycket nöjd. Har fungerat felfritt. Har tänkt att använda den till triathlon i sommar också. Sedan får tiden, min ekonomi och mitt cykelintresse utvisa vad det blir i framtiden....

Jag hade en Pinta tidigare. Bra cykel tycker jag. Dock har jag uppfattningen att ett ev andrahandsvärde sjunker något snabbare på denna jämfört med en "märkesram". Som sagt, min uppfattning....

Eftersom TS även nämnde triathlon tänkte jag att ett svar gällande det också kan vara på sin plats. Jag har kört triathlon fyra säsonger på en linjehoj - händelsesvis en Columbus Vola. Den har funkat helt OK för mig som triathloncykel med clipon-tempobåga

12