Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelColumbus Pinta RS - Erfarenheter?
You need to log in to create posts and topics.

12

Vi har alldeles för höga löner i Sverige. Med lägre löner skulle vi inte har råd med cyklar, utan istället vara tvingade att köpa bilar, och SAAB hade aldrig gått i konkurs.

Tack för alla bra råd!

Kommer att beställa Pinta inom kort.

Följdfråga: vad tycker Ni att jag absolut måste köpa till till denna min första racer?

Tänker själv på tex extraslangar, lagningssats, pump med mätare (hur många PSI/bar måste den klara till

Inge Holmquist skrev:
> hur många PSI/bar måste den klara till mina 95 kg?

Om väger 95kg så rekommenderar jag att du direkt i affären kräver att däcken byts (alt får du betala för) till bra 25mm däck.

Exempel på bra 25mm däck är Conti GP4000S
http://www

Min tjej hade en Pinta som första cykel, föt att kolla av om det här med cykling va hennes grej eller inte. Det va det, och ett år senare är den såld till fördel för något bättre och lättare.
Och det är en väldigt bra och prisvärd intro cykel. Men efterso

Tack ni kunniga för Era bifall i dessa mina Pinta-frågor.

Gjorde slag i saken och köpte mig en Columbus Pinta RS 2012 på Cykel City i Göteborg i söndags (det var så långt min budget sträckte sig). Väntar nu på att bli kallad till bike-fit och sedan vänta

Grattis!

Lysande! Tror du kommer bli nöjd.

Ang träning inför VR om du inte har kört innan. Cykla mycket. Kör efter du kommit igång långpass. Kör dom gärna själv så att du tränar upp dig mot elementen. Bry dig inte så mycket om farten. Den kommer 🙂

12