Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 20:19Stålram. Då är den kanske tillverkad innan kompaktvevpartiet var uppfunnet.
En sak att fundera på är om man verkligen vill ha ett kompaktvevparti.
Stålram. Då är den kanske tillverkad innan kompaktvevpartiet var uppfunnet.
En sak att fundera på är om man verkligen vill ha ett kompaktvevparti.
Quote from Funbeat user on 22 November 2010, 20:46Gunnar.
Det kan du ha rätt i . jag tänkte bara att den var "Ny gjord" efter mått;)
Men om det är ett gammalt fäste. Ta bort och så kör han med en .
Problem Solvers 28.6 Braze-on Front Derailleur Adaptor Silver
http://www.amazon.com/Problem-Solvers-B
Gunnar.
Det kan du ha rätt i . jag tänkte bara att den var "Ny gjord" efter mått;)
Men om det är ett gammalt fäste. Ta bort och så kör han med en .
Problem Solvers 28.6 Braze-on Front Derailleur Adaptor Silver
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 17:33Det är framväxeln du skall justera, -inte ramfästet !
Det är framväxeln du skall justera, -inte ramfästet !
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 18:28Det skulle ev kunna vara så som Gunnar antyder. Eller som jag tolkar att Gunnar antyder. Dvs att ramfästet inte är anpassat för att det ska gå att justera så att en Framväxel för "CT"/kompakt skall passa.
Och om det är så, så skulle en lösning kunna vara
Det skulle ev kunna vara så som Gunnar antyder. Eller som jag tolkar att Gunnar antyder. Dvs att ramfästet inte är anpassat för att det ska gå att justera så att en Framväxel för "CT"/kompakt skall passa.
Och om det är så, så skulle en lösning kunna vara
Quote from Funbeat user on 23 November 2010, 21:38Ramen är en Khs Flite i 853 Reynolds. NoS direkt från hyllan. Den ska icke kapas i. Sonderar bara lite över olika alternativ. Det får bli Campas Ultra Torque 53/39 av ngt slag. Men tack för alla tips och synpunkter. Jag återkommer säkert med ngn synpunkt
Ramen är en Khs Flite i 853 Reynolds. NoS direkt från hyllan. Den ska icke kapas i. Sonderar bara lite över olika alternativ. Det får bli Campas Ultra Torque 53/39 av ngt slag. Men tack för alla tips och synpunkter. Jag återkommer säkert med ngn synpunkt
Quote from Berit Bengtson on 23 November 2010, 22:17Tack för förtydligandet Marku.
Men jag undrar nu om du är helt säker på att det inte går att sänka framväxeln tillräckligt mkt?
De allra flesta framväxelfästen har tillräcklig justermån för ett 50-drev (jmf med 53)
Att ha 50-tänder på största drevet är ju
Tack för förtydligandet Marku.
Men jag undrar nu om du är helt säker på att det inte går att sänka framväxeln tillräckligt mkt?
De allra flesta framväxelfästen har tillräcklig justermån för ett 50-drev (jmf med 53)
Att ha 50-tänder på största drevet är ju
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 06:27Hmm.....Nu har jag börjat vackla i min övertygelse. Skall undersökas det snaraste Håkan.
Hmm.....Nu har jag börjat vackla i min övertygelse. Skall undersökas det snaraste Håkan.
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 14:41Markku.
Du kanske kan lägga upp en närbild på ramen/växelfästet.
Är inte det färstet skruvat?Och som Håkan är inne på. Är du säker på att du inte kan justera växeln så att ett CT passar?
Vänligen
P.
Markku.
Du kanske kan lägga upp en närbild på ramen/växelfästet.
Är inte det färstet skruvat?
Och som Håkan är inne på. Är du säker på att du inte kan justera växeln så att ett CT passar?
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 24 November 2010, 16:57Det er ca. 20 mm forskell på diameteren på 53 og 50 tenner. Og på min gamle Bio Racer er justerings spalten for feste av skruen til giret 22 mm. Så om din er 15-18 så skal det gå.
Det er ca. 20 mm forskell på diameteren på 53 og 50 tenner. Og på min gamle Bio Racer er justerings spalten for feste av skruen til giret 22 mm. Så om din er 15-18 så skal det gå.