Quote from Funbeat user on 1 February 2008, 11:20Därför vänder man skruven på bakväxeln som justerar avståndet till kassetten.
Det bästa verkar vara att köra med Campagnolo body och har 13-29 kassetter.
Därför vänder man skruven på bakväxeln som justerar avståndet till kassetten.
Det bästa verkar vara att köra med Campagnolo body och har 13-29 kassetter.
Quote from Funbeat user on 1 February 2008, 11:52Hej Robert.
Måste man ha en anna framväxel för att ha det på ?
Nej det måste du inte ha. Däremot bör du justera ned "kedjestoppen" så att den kommer i höjd med den lilla kransen.
För jag har en annan på min cykel där jag har 3 delat en mycket längre
Hej Robert.
Måste man ha en anna framväxel för att ha det på ?
Nej det måste du inte ha. Däremot bör du justera ned "kedjestoppen" så att den kommer i höjd med den lilla kransen.
För jag har en annan på min cykel där jag har 3 delat en mycket längre
Quote from Berit Bengtson on 1 February 2008, 13:01Linnex Sr skrev:
> Inte till compaktdrev 34/50 som var grunden till mitt svar.Kanske inte i teorin, men i praktiken fungerar det utmärkt.
Vi har för tillfället två cyklar med Compact-vevpartier i familjen, båda har varit 9-delade med 34/50 och 12-27 o
Linnex Sr skrev:
> Inte till compaktdrev 34/50 som var grunden till mitt svar.
Kanske inte i teorin, men i praktiken fungerar det utmärkt.
Vi har för tillfället två cyklar med Compact-vevpartier i familjen, båda har varit 9-delade med 34/50 och 12-27 o
Quote from Mattias Johansson on 1 February 2008, 13:21Där blev jag förvånad. Jag har satt 13-26 med 34/50 på grabbens cykel. Med 9-delad ultegra. Jag tycker att den är precis i gränserna vad som klaras utan att riskera att överbelasta växeln. Men säger du att det fungerar så gör det säker det.
Där blev jag förvånad. Jag har satt 13-26 med 34/50 på grabbens cykel. Med 9-delad ultegra. Jag tycker att den är precis i gränserna vad som klaras utan att riskera att överbelasta växeln. Men säger du att det fungerar så gör det säker det.
Quote from Berit Bengtson on 1 February 2008, 14:50Linnex Sr skrev:
> Jag har satt 13-26 med 34/50 på grabbens cykel. Med 9-delad ultegra.Har du räknat tänderna på kassetten?
Jag undrar därför att du säger att det är 9-delad Ultegra på cykeln (även på kassetten, CS-6500?)
Såvitt jag vet har aldrig Shim
Linnex Sr skrev:
> Jag har satt 13-26 med 34/50 på grabbens cykel. Med 9-delad ultegra.
Har du räknat tänderna på kassetten?
Jag undrar därför att du säger att det är 9-delad Ultegra på cykeln (även på kassetten, CS-6500?)
Såvitt jag vet har aldrig Shim
Quote from Lena O on 1 February 2008, 16:49Håkan: Har alltid funderat men inte frågat.
Vad jobbar du med??? Du är som cykelvärldens "Sverker på PLUS"
(menat absolut som en komplimang 😉 )
Håkan: Har alltid funderat men inte frågat.
Vad jobbar du med??? Du är som cykelvärldens "Sverker på PLUS"
(menat absolut som en komplimang 😉 )
Quote from Funbeat user on 1 February 2008, 17:08Håkan verkar vara en enorm kunskapsbank, hur hinner du läsa allt om cykelprylar.
Till skillnad mot Sverker som bara ifrågasätter.(V)
"Skall det verkligen var så här?"
Håkan verkar vara en enorm kunskapsbank, hur hinner du läsa allt om cykelprylar.
Till skillnad mot Sverker som bara ifrågasätter.(V)
"Skall det verkligen var så här?"
Quote from Funbeat user on 2 February 2008, 18:56Håkan: När jag körde Vikingtour-05 så hade jag 27 utan problem med Short cage om man vänder skruven på Campa.
Anna körde med Shimano 28 med samma lösning utan problem.
Det fanns möjlighet att köra med Campa 29 eftersom det finns utrymme med den lösningen
Håkan: När jag körde Vikingtour-05 så hade jag 27 utan problem med Short cage om man vänder skruven på Campa.
Anna körde med Shimano 28 med samma lösning utan problem.
Det fanns möjlighet att köra med Campa 29 eftersom det finns utrymme med den lösningen
Quote from Emma Sjöberg on 3 February 2008, 21:35Shimano 28?? går det? Trodde bara den funkade till 27!
Shimano 28?? går det? Trodde bara den funkade till 27!
Quote from Mattias Johansson on 3 February 2008, 21:42>Jag undrar därför att du säger att det är 9-delad Ultegra på cykeln (även på kassetten, CS-6500?)
Såvitt jag vet har aldrig Shimano gjort ngn 9-delad 13-26 Ultegra kassett.Din kunskap är det inget fel på. Kassetten är en Sram. Bakväxeln är en 9-delad U
>Jag undrar därför att du säger att det är 9-delad Ultegra på cykeln (även på kassetten, CS-6500?)
Såvitt jag vet har aldrig Shimano gjort ngn 9-delad 13-26 Ultegra kassett.
Din kunskap är det inget fel på. Kassetten är en Sram. Bakväxeln är en 9-delad U