Quote from Guest on 27 May 2013, 13:58Nu på söndag den 2 juni är det dags igen för världens äldsta och största Ultramaraton. 18 000 löpare från 60 länder är anmälda till årets Comrades Marathon som startar kl. 05.30 i Durban där löparna ska klara av de 87 kilometrarna upp till Pietermaritzbur
Nu på söndag den 2 juni är det dags igen för världens äldsta och största Ultramaraton. 18 000 löpare från 60 länder är anmälda till årets Comrades Marathon som startar kl. 05.30 i Durban där löparna ska klara av de 87 kilometrarna upp till Pietermaritzbur
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 14:08Skulle vara riktigt kul om J Buud eller nån av de andra Svenskarna/Svenskorna kunde ta sig upp på pallen. Speciellt med tanke på de senaste framgångarna vi har haft i ultra spåren.
Skulle vara riktigt kul om J Buud eller nån av de andra Svenskarna/Svenskorna kunde ta sig upp på pallen. Speciellt med tanke på de senaste framgångarna vi har haft i ultra spåren.
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 18:00Vinstpengarna i Comrades ligger väl långt över vad nästan alla andra lopp kan erbjuda? Konkurrensen är enormt hård och Jonas Buuds fjärdeplats i förrfjol imponerar mer på mig än ett par VM-silver.
Vinstpengarna i Comrades ligger väl långt över vad nästan alla andra lopp kan erbjuda? Konkurrensen är enormt hård och Jonas Buuds fjärdeplats i förrfjol imponerar mer på mig än ett par VM-silver.
Quote from Funbeat user on 27 May 2013, 18:13Tack för infon Patrick och lycka till (t+)
Tack för infon Patrick och lycka till (t+)
Quote from Funbeat user on 28 May 2013, 20:24Ja vinnaren får runt en halv miljon i prispengar och bonusar. Om han hon slår banrekordet kan det bli ännu mer. År 2006 åkte damvinnaren Elena Nurgalieva hem till Moskva med 1,8 milj kr.
Ja vinnaren får runt en halv miljon i prispengar och bonusar. Om han hon slår banrekordet kan det bli ännu mer. År 2006 åkte damvinnaren Elena Nurgalieva hem till Moskva med 1,8 milj kr.
Quote from Funbeat user on 29 May 2013, 21:51Lycka till!
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 14:05Jonas Buud knep andraplatsen: http://results.comrades.com/Default.aspx?Page=78
🙂
Jonas Buud knep andraplatsen: http://results.comrades.com/Default.aspx?Page=78
🙂
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 15:53Han går banne mig från klarhet till klarhet den där dalmasen!! 🙂
Grymt imponerande!!
Han går banne mig från klarhet till klarhet den där dalmasen!! 🙂
Grymt imponerande!!
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 17:45Fantastiskt. Och vilket ryck sista milen!
Fantastiskt. Och vilket ryck sista milen!
Quote from Funbeat user on 2 June 2013, 18:00Vad menar du med ryck? Han bara fortsatte hålla samma tempo.
Vad menar du med ryck? Han bara fortsatte hålla samma tempo.