Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumUtmaningenCore på friskis
You need to log in to create posts and topics.

Jag hoppas att någon av er som går på friskis har provat core där.
Jag vet ju att det har med mage och rygg att göra men det jag vill veta är vad för typ av övningar det är, hur mycket styrka och hur mycket kondition... Ni kan förstås inte svara på hur d

Går ju inte på core på friskis, men svarar ändå. Där jag tränar är det rätt mycket att stå i olika typer av plankan, lilla (på underarmar), stora (på händer), sidoplanka. Det tar ett tag dock att hitta rätt muskler så att man får ut optimalt av träningen,

Dom musklerna kör jag ju här hemma plus att vi kör det på ki boxen... Så jag vet ju var de är iaf.

Jag har bara varit på det en gång, men då var det inte så mycket planka, men det kan nog bero på ledaren. Det jag var förvånad över var att man rörde sig så pass mycket, jag hade förväntat mig mer stilla övningar.
Det var i princip inet någon konditionstr

Jo jag fattar... Men det är alltså som jag misstänkte inte särskilt lönt för mig som kör styrketräningen vid sidan om..

Nu har jag ingen aning om hur du styrketränar i vanliga fall, men det som jag tycker verka vara fördelen med core och liknande träning är att man inte "sitter fast" i några maskiner/ någon utrustning så man tränar verkligen de muskler man behöver för att

Vi har Core på det gymmet jag tränar på.
Det ser ut ung. så här
Sittups med kvarhåll ca 3*10 st (räkna lugnt till 5)
Sneda sittups lägg hand på samma häl ca 3*10
Ligg lyft benen Högtoch släpp ned sakta ca 3*10
Pendla med benen sakta 3*10
Diagonal sittup

alla övn är nere på golvet.koncentrerade på mage och rygg