Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 10:02> Håkan C
Carbon
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon> Karl, du missar inget. Det är bara lite besserwissernissementalitet i forumet...
> Håkan C
Carbon
http://en.wikipedia.org/wiki/Carbon
> Karl, du missar inget. Det är bara lite besserwissernissementalitet i forumet...
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 10:31Håkan som vanligt... att man aldrig lär sig 🙂
Nåväl, bara man får vettiga tips. Har observerat att rambrottsgarantin är mycket lägre på kolfiberramar är det för att de tenderar att gå sönder lättare?
Håkan som vanligt... att man aldrig lär sig 🙂
Nåväl, bara man får vettiga tips. Har observerat att rambrottsgarantin är mycket lägre på kolfiberramar är det för att de tenderar att gå sönder lättare?
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:48Om de går sönder, ångrar du (för ögonblicket) att du någonsin satte dig på en cykel, dvs, den söndriga ramen är kanske en bisak. Du får nog anstränga dig för att göra sönder en ram, och då är det kanske det minsta problemet (i just det ögonblicket).
Om de går sönder, ångrar du (för ögonblicket) att du någonsin satte dig på en cykel, dvs, den söndriga ramen är kanske en bisak. Du får nog anstränga dig för att göra sönder en ram, och då är det kanske det minsta problemet (i just det ögonblicket).
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 14:50Ramgarantierna brukar vara generösa på kvalitetsramarna.
Ramgarantierna brukar vara generösa på kvalitetsramarna.
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 17:10Hänger inte med varför man skulle ångra sig. Jag har sett garantier på 3 år på kolfiber och 5-6 på alu, känns inte så generöst
Hänger inte med varför man skulle ångra sig. Jag har sett garantier på 3 år på kolfiber och 5-6 på alu, känns inte så generöst
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 17:12Det gör ont att göra sönder en kolfiberram, nåväl, en cykelram.
Det gör ont att göra sönder en kolfiberram, nåväl, en cykelram.
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 17:14Ja, mina LOOKramar har fem års garanti och med tanke på att de egentligen inte behöver ge mer än lagstadgad garanti så är det bra.
Ja, mina LOOKramar har fem års garanti och med tanke på att de egentligen inte behöver ge mer än lagstadgad garanti så är det bra.
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 15:05Jag har en Corratec cyclocross med ultegra, kanoncykel som jag även kört en del landsväg med. Senare har jag även köpt en s-works tarmac (kolfiber). skillnaden är milsvid, men då är det iofs en cross vs en räser. Och lite prisskillnad. Corratec har en hel
Jag har en Corratec cyclocross med ultegra, kanoncykel som jag även kört en del landsväg med. Senare har jag även köpt en s-works tarmac (kolfiber). skillnaden är milsvid, men då är det iofs en cross vs en räser. Och lite prisskillnad. Corratec har en hel
Quote from Funbeat user on 13 August 2011, 15:48En s works är långt utanför min budget men kanske kan få tag på en billig kolfiber på rean. Tyvärr har jag inte råd med att lägga så pass mycket pengar som krävs för en kvalitetskarbon med Ultegra rakt igenom.
En s works är långt utanför min budget men kanske kan få tag på en billig kolfiber på rean. Tyvärr har jag inte råd med att lägga så pass mycket pengar som krävs för en kvalitetskarbon med Ultegra rakt igenom.