Quote from Guest on 3 November 2009, 22:26Hej
Jag har precis börjat med triathlon, lärt mig att crawla i sommras. Efter att ha studerat triathlonfilmer så verkar det se ut som det är lite olika teknik i simtagen i öppet vatten gämfört med bassäng, tycker mig se att i öppet vatten slänger man med
Hej
Jag har precis börjat med triathlon, lärt mig att crawla i sommras. Efter att ha studerat triathlonfilmer så verkar det se ut som det är lite olika teknik i simtagen i öppet vatten gämfört med bassäng, tycker mig se att i öppet vatten slänger man med
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:36Ja det är det. Huvudprincipen med crawl är att försöka ta sig fram snabbt med så lite energi som möjligt. Därför försöker man sträcka ut armarna så långt som möjligt, i bassäng kan du göra det väldigt nära vatten ytan medans i öppet vatten så bildas vår s
Ja det är det. Huvudprincipen med crawl är att försöka ta sig fram snabbt med så lite energi som möjligt. Därför försöker man sträcka ut armarna så långt som möjligt, i bassäng kan du göra det väldigt nära vatten ytan medans i öppet vatten så bildas vår s
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:48Här är en finlirare: http://www.youtube.com/watch?v=rJpFVvho0o4
Här är en finlirare: http://www.youtube.com/watch?v=rJpFVvho0o4
Quote from Funbeat user on 3 November 2009, 22:57En anledning kan väl även vara våtdräkten som hjälper upp bena och tillåter för större rörelser framåt?
Såvitt jag förstått det så ska crawlandet i triathlon var mest betonat på arbete med armarna, och med en våtdräkt behöver du inte kämpa för att hålla
En anledning kan väl även vara våtdräkten som hjälper upp bena och tillåter för större rörelser framåt?
Såvitt jag förstått det så ska crawlandet i triathlon var mest betonat på arbete med armarna, och med en våtdräkt behöver du inte kämpa för att hålla
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 08:19Staffan: Riktigt bra video det där.
Vet nån förresten om det finns nån i Sverige som lär ut TI? Vore riktigt bra att gå en kurs. Jag känner att dvdn inte riktigt räcker till längre.
Staffan: Riktigt bra video det där.
Vet nån förresten om det finns nån i Sverige som lär ut TI? Vore riktigt bra att gå en kurs. Jag känner att dvdn inte riktigt räcker till längre.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 08:55Exakt Staffan
Så simmar jag i bassäng.. eh... eller försöker i alla fall, det är ju verkligen en finlirare alltså raka motsaten till bilderna från ironman där det plaskas en hel, de ser ju ut som sluggers i jämförelse av förstårliga skäl eftersom det ä
Exakt Staffan
Så simmar jag i bassäng.. eh... eller försöker i alla fall, det är ju verkligen en finlirare alltså raka motsaten till bilderna från ironman där det plaskas en hel, de ser ju ut som sluggers i jämförelse av förstårliga skäl eftersom det ä
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 09:04Peter: Finns ingen TI coach i Sverige. Är du tillräckligt motiverad kan jag rekommendera ett besök hos Ian Smith i UK. http://www.swimshack.co.uk/
Peter: Finns ingen TI coach i Sverige. Är du tillräckligt motiverad kan jag rekommendera ett besök hos Ian Smith i UK. http://www.swimshack.co.uk/
Quote from Håkan Öhling on 4 November 2009, 17:07I princip försöker man ha samma teknik i öppet vatten som i bassäng. Om det är motvind/motvår så går det inte lika lätt och man får slugga lite mer.
I princip försöker man ha samma teknik i öppet vatten som i bassäng. Om det är motvind/motvår så går det inte lika lätt och man får slugga lite mer.
Quote from Funbeat user on 4 November 2009, 22:02Det som kan skilja sig mest är väl snarare andningstekniken. Varannan sida funkar inte alltid om det är vår från en sida, kanske är tvungen att andas alla på ena sidan för att inte få munnen full med vatten.
Sen är det bra att kunna köra lite vattenpolos
Det som kan skilja sig mest är väl snarare andningstekniken. Varannan sida funkar inte alltid om det är vår från en sida, kanske är tvungen att andas alla på ena sidan för att inte få munnen full med vatten.
Sen är det bra att kunna köra lite vattenpolos
Quote from Funbeat user on 5 November 2009, 06:38Kan man inte bara följa nån.. Har hört att det inte alltid funkar iofs
Kan man inte bara följa nån.. Har hört att det inte alltid funkar iofs