Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCrosstrainer som komplement
You need to log in to create posts and topics.

Har skadat vad och knä, och får inte springa på en dryg vecka. Tillåten alternativ träning är cykling, simning, promenader, crosstrainer etc.

Eftersom jag har/hade problem med inflammation runt sittbenet är jag lite avvaktande till cykling, rodd och anna

Crosstrainer är väldigt bra komplement till löpningen. Dessutom får du bålstyrketräning på köpet.

Under vinterhalvåret kör jag mycket crosstrainerpass i gym och för några år sedan körde jag enbart crosstrainer som konditionsträning efter att jag slitit

Jag tänker mig att det går att hitta en hel drös mer eller mindre oanvända. (H)

Rekommenderar du att hålla i handtagen, eller med handtagen?

Blocket har några Orbitrek Elite runt 800:- Tycker att det borde räcka tillfälligtvis. Vet inte om jag är tillrä

Det är nog sant att du kan hitta flera som är snudd på nya.

Jag själv kör alltid crosstrainer i högt tempo och jobbar ordentligt med armarna, men jag känner andra som kör vissa pass utan att hålla i handtagen som balansträning.

I gymmet har jag två trän

Köpte en cross-trainer för 4-5 år sedan pga av problem med hälsena och sedan knä. Det är ett fantastiskt bra redskap för konditions- och muskelträning. Den största förtjänsten för mig är att den inte påfrestar leder och "stödapparaten" till löpningen men

På er rekommendation köpte jag då en crosstrainer, energetics 5.5 magnetics på Intersport. Demoex, halva priset.

Om inte annat så hjälpte den mig att inte förlora vettet under mina 2 veckors löpvila. Så det var värt pengarna bara då. (H). Får se hur myck