Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCube 29er
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vill höra om nån vet hur cubes ramar är. Jag funderar på en 29er. Vet att cube gör ramar ner till 15". Jag är 165 cm lång så det är frågan om det funkar. Tycker ni att jag resonerar fel med att köpa en 29er? Vi har ingen återförsäljare där jag bor ann

Köpte själv mountainbike nyligen. Jag är 190 cm lång och fick rådet att gå på en 29 tum pga min längd. Du säger att du är 165 cm och då tänker jag spontant att du borde kika på en 26 tum?

Beror kanske på hur du ska använda cykeln? Varför önskar du 29? (

Har bara gott att säga om CUBE Ramar. Använder min mestadels under vintern och det enda som kan strula ibland är shimanos komponenter. Flera av mina cykelkompisar kör också på CUBE och alla är supernöjda.

Bland världseliten på damsidan i MTB är det väldigt vanligt med 29", och där är många väldigt korta tjejer som kör 29:or. Alexandra Engen kör dock 26", trots att hon hör till de längre. Så det är nog fortfarande så att det handlar mycket om preferenser.
N

Är inte 26" till för mer tekniska banor och 29" för mer åkbara banor?

Finns 29 för både korta o långa. Hänger mera på ramstorlek än hjul. Finns ramar som har vevpartiet lägre än en 26:a . Visst David men det hänger mycket på tekniken.

Är inte 28" på gång nu för att göra det ännu krångligare?

Nja, 27½ är på G.

"Är inte 28" på gång nu för att göra det ännu krångligare?"

27,5" är det väl som börjar dyka upp nu. Djungeln tätnar.

Har för mig att läste en intervju med Engen där hon förklarade att hon tyckte att 29" kändes trögare att dra igång i en spurt och att h

En 29: a känns absolut inte stor o klumpig, man får lite känsla att den vill "resa" sig upp när man lägger ner den i fart annars så kan jag bara se fördelar med den, känslan finns att den är snabbare, och att den sväljer sten o rötter är helt klart. Men a

12